Sökning: "spelkonsol"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet spelkonsol.

  1. 1. Keep Talking : Fysisk version av ett virtuellt spel

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Måns Olm; Rör Adam; [2021]
    Nyckelord :Integrerade Syetem; Inbyggda system; I2C; Embedded;

    Sammanfattning : ”Keep Talking and Nobody Explodes” är ett spel som normalt spelas med ”vitual reality”-glasögon på en spelkonsol. Spelet går ut på att två spelare ska sammabeta för att lösasex pussel på tid för att desarmera en bomb. LÄS MER

  2. 2. Vad kommer hända Bambi? En visuell analys om förväntningar i reklamfilmen Bambi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Henrik Lehmann; [2020]
    Nyckelord :commercials; storytelling; narrative; film; form; visual analysis; marketing;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag använder sig av narrativ och form i reklamfilmer för att forma en publiks förväntningar och marknadsföra en produkt, med hjälp av frågeställningen “På vilka sätt kan förväntningar för en viss publik skapas genom narrativ och form samt förkunskap och genre i reklamfilmen Bambi (2001), och hur använder sig Sony detta för att sälja en produkt?”. Materialet, en film som gör reklam för spelkonsolen Playstation 2, analyseras genom en visuell analys, kombinerat med en film- samt narrativ analys. LÄS MER

  3. 3. Så spelar kvinnor : En analys av spelkonsoltillverkande företags budskap i lanseringsreklam för spelkonsoler

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Tobias Blixt; Tobias Flodin; [2017]
    Nyckelord :Spel; kön; marknadsföring; kommunikation; könsroller; tv-spel; passiv; aktiv;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka representationen av kön, med fokus på kvinnor i lanseringsreklam för tv-spelskonsoler. Vi undersöker hur representationen såg ut i lanseringsreklamerna för flera olika tv-spelskonsoler när de lanserades, hur denna representation har förändrats över tid och vilken påverkan reklamen har på en potentiell konsument. LÄS MER

  4. 4. Lärplattor i matematikundervisningen : En intervjustudie med lärare inom f-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för ämnesdidaktik och matematik

    Författare :Dennis Hägg; [2016]
    Nyckelord :Matematik; Matematikundervisning; Digitala verktyg; Lärplattor; Intervjustudie;

    Sammanfattning : I och med att det nu finns teknologi som kan ta oss bortom de gränser som våra biologiska förutsättningar sätter uppstod en nyfikenhet för mig kring digitala verktyg i matematikundervisningen. Denna studie riktar sig mot lärare och på användandet av lärplattor i matematikundervisningen. LÄS MER

  5. 5. Returning Loanwords : Translation of Western Loanwords in Japanese to English

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Tolk- och översättarinstitutet

    Författare :Victor Damberg; [2015]
    Nyckelord :Translation; loanwords; gairaigo; Japanese to English; returning; local strategy; Översättning; lånord; gairaigo; japanska; engelska; återlämning; lokala strategier;

    Sammanfattning : Although the similarities between the English language and the Japanese language are few, the two have influenced each other profoundly in the last century. The category of words called gairaigo in the Japanese language mostly consist of loanwords from Western languages – in particular English. LÄS MER