Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Gamification - Den roliga inlärningsvägen till digitala internutbildningar : Är digitala internutbildningar med gamification roligare?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Digitala utbildningar finns för att hjälpa verksamheter med att utbilda sina anställda för att förbättra deras prestationer, samt skydda verksamheterna från att bli utnyttjade. Gamification eller spelifiering är tillämpningen av spelmekanismer i ett icke-spelsammanhang och används inom företag då dess upplevda potential gör att lärande blir mer engagerande och roligt. LÄS MER
2. Learning by Gaming : Design and Evaluation of a Serious Game to Increase Energy Literacy
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study explores the design and effectiveness of a serious board game aimed at promoting energy literacy in the context of residential energy consumption. With electricity consumption and energy conservation being highly relevant and pressing topics today, there is a growing need to address the lack of knowledge and awareness surrounding household energy consumption. LÄS MER
3. Träningsapplikationer med Gamification : En studie om hur människor påverkas av Gamification i samband med träningsapplikationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur användare påverkas vid användning avträningsapplikationer med Gamification. För att precisera vad som ska undersökas har studiendelats in i tre undersökningsfrågor: Vad är det i träningsapplikationen med gamification sommotiverar användare? Om det finns några spelmekanismer som ger negativ effekt påmotivationen, i sådana fall, vilka och varför? Gamification har till syfte att motiveraanvändaren, ibland kan motivationen bli för stark och därför är sista undersökningsfrågan omträningsapplikationen sätter press på användaren. LÄS MER
4. Kunskaper om återvinning : En undersökning av kunskapsnivån kring återvinningsprocessen hos invånare i tre av Kalmars stadsdelar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : För att Sverige ska klara samtliga materialåtervinningsmål för förpackningar behöver svenska folket bli ännu bättre på att återvinna. Hushållens kunskaper om återvinning har visat sig påverka i vilken grad hushållen sorterar sitt avfall. LÄS MER
5. Poängen med poäng: Gamifications effekter på motivation : En undersökning av spelmekanismer som motivationsfaktor på Codecademy
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER