Sökning: "spelmiljöer"

Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade ordet spelmiljöer.

  1. 11. Levels of Fear, level design för skräckspels genren.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Samuel Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Games; Level design; Horror; Emotional design.; Spel; Level design; Skräck; Emotionell design.;

    Sammanfattning : This article is meant to work as a resource for a level designer looking to create a level for a horror game.  To achieve this the article will go through the different components that a level designer needs to keep in mind when designing for the horror genre. LÄS MER

  2. 12. Spelifierings effekt på studiemotivation och fokus med Focus Plant

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sandra Larsson; Johan Nikula; [2021]
    Nyckelord :Spelifiering; motivation; fokus; Focus Plant;

    Sammanfattning : Spelifiering innebär implementation av spelelement i icke-spelmiljöer. Målet med spelifiering är i många fall att öka användarens motivation till att genomföra en aktivitet. LÄS MER

  3. 13. Monitoring of Cyber Security Exercise Environments in Cyber Ranges : with an implementation for CRATE

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Matildha Sjöstedt; [2021]
    Nyckelord :cyber range; monitoring; CRATE; cyber security; cyber security exercises; virtual machine; cyberanläggning; övervakning; CRATE; cybersäkerhet; cybersäkerhetsövningar; virtuell maskin;

    Sammanfattning : In a world where much of society is dependent on digital infrastructure, various cyber threats can pose a great risk to businesses, critical infrastructure and potentially entire nations. For this reason, research and education as well as the preparation of strategies,  training of personnel etc., is imperative. LÄS MER

  4. 14. Trovärdighet och Verisimilitude : Uppfattning av det sanna och verkliga inom spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sondre Huhtala; Sebastian Lund; [2019]
    Nyckelord :Verisimilitude; believability; games; reality; Verisimilitude; trovärdighet; spel; verklighet;

    Sammanfattning : Trovärdighet inom fiktiva världar är något som många strävar efter, men hur kan vi uppnå den känslan?  Inom film och litteratur används begreppet verisimilitude för att definiera ett verks sken av sanning eller verklighet och därmed även dess förmåga att framstå som trovärdig. Härstammat från Platons och Aristoteles mimesis, det vill säga imitation av naturen, utvecklades termen verisimilitude för att ge fiktiva verk möjligheten att undersöka och pröva hur de kan bli mer trovärdiga. LÄS MER

  5. 15. Valörers betydelse i spel : En studie om att upptäcka föremål

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Ole Wahlström; [2018]
    Nyckelord :perception; valörer; kontrast; tid; grafik; texturer;

    Sammanfattning : Studiens fokus var att undersöka hur olika nivåer av valörer, påverkar tiden det tar att upptäcka objekt i spel. Områden som hur kontraster och immersion kan påverka detta tas upp, likaså hur affordance påverkar hur lätt en spelare anpassar sig efter de förutsättningar som ett spel erbjuder. LÄS MER