Sökning: "spelmotor"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade ordet spelmotor.
16. Video Game Network Analysis : A Study on Tooling Design
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Crackshell is an indie game studio situated in Stockholm. They released particular iterations of a game called Hammerwatch, which is developed with their in-house game engine and they are still working to extend both the Hammerwatch and the game engine. LÄS MER
17. Run-time Terrain Deformation in Unreal Engine 4
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Background. When developing video games, an often desired trait is that of player immersion. Player immersion can be achieved through many different ways. However, a common technique used is to allow the player to affect the environment in some way, through destruction or deformation. LÄS MER
18. Investigating How Impostor Techniques are Used to Optimize the Performance of Video Games
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The demand for visual quality in video games is higher than ever. Video games approximate real objects via the tessellation of triangular polygons. Complex objects with a lot of detail require denser tessellations in order to be represented properly. LÄS MER
19. Natur och design : En romantisk estetik
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Abstrakt Syftet med arbetet var att undersöka hur man kan digitalt återskapa design och natur i en romantisk estetik. Det vill säga att undersöka hur man kan använda äldre metoder från konstepoken romantiken inom 3D-modellering. LÄS MER
20. Distribuerad förstärkt verklighet för att stödja kommunikation mellan arkitekt och beställare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Collaborative design inträffar när flera aktörer samarbetar för ett gemensamt mål eller intresse som inte kan åstadkommas ensamt. Collaborative design sker antingen i ett co-located möte ”ansikte mot ansikte” eller distribuerat möte ”distansmöte”. LÄS MER