Sökning: "spelmotor"

Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade ordet spelmotor.

  1. 16. Video Game Network Analysis : A Study on Tooling Design

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Murat Eksi; Markus Pihl; [2020]
    Nyckelord :Video Games; Network Analysis; Data Analysis; Tooling Design; Design Thinking; Network Packets; Data Extraction; Database Design; Videospel; Nätverkanalysen; Dataanalysen; Verktygsdesign; Design Thinking; Nätverkspaketer; Data exktration; Databasdesign;

    Sammanfattning : Crackshell is an indie game studio situated in Stockholm. They released particular iterations of a game called Hammerwatch, which is developed with their in-house game engine and they are still working to extend both the Hammerwatch and the game engine. LÄS MER

  2. 17. Run-time Terrain Deformation in Unreal Engine 4

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Rikard Magnom; [2020]
    Nyckelord :terrain; deformation; real-time; unreal engine; terräng; deformering; realtid; unreal engine;

    Sammanfattning : Background. When developing video games, an often desired trait is that of player immersion. Player immersion can be achieved through many different ways. However, a common technique used is to allow the player to affect the environment in some way, through destruction or deformation. LÄS MER

  3. 18. Investigating How Impostor Techniques are Used to Optimize the Performance of Video Games

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tor Dagsson Sundman; Joel Thunander; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The demand for visual quality in video games is higher than ever. Video games approximate real objects via the tessellation of triangular polygons. Complex objects with a lot of detail require denser tessellations in order to be represented properly. LÄS MER

  4. 19. Natur och design : En romantisk estetik

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :William Holmberg; Carl Andersson; [2018]
    Nyckelord :Romantiken Design Natur Ljussättning Scener;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med arbetet var att undersöka hur man kan digitalt återskapa design och natur i en romantisk estetik. Det vill säga att undersöka hur man kan använda äldre metoder från konstepoken romantiken inom 3D-modellering. LÄS MER

  5. 20. Distribuerad förstärkt verklighet för att stödja kommunikation mellan arkitekt och beställare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Raafat Hussamadin; [2018]
    Nyckelord :Augmented reality; game engine; distributed communication; network synchronization; Förstärkt verklighet; spelmotor; distribuerad kommunikation; nätverkssynkronisering;

    Sammanfattning : Collaborative design inträffar när flera aktörer samarbetar för ett gemensamt mål eller intresse som inte kan åstadkommas ensamt. Collaborative design sker antingen i ett co-located möte ”ansikte mot ansikte” eller distribuerat möte ”distansmöte”. LÄS MER