Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER
2. A Language for Board Games – Development of an Embedded Domain-Specific Language for Describing Board Games
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : In recent years board games have increasingly found themselves in the digital medium. One way to enable easier creation of digital board games is to create a domainspecific language (DSL) for that purpose. This thesis details the process of developing an embedded DSL for describing board games with Haskell as its host language. LÄS MER
3. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER
4. A Game-theoretical Framework for Byzantine-Robust Federated Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The distributed nature of Federated Learning (FL) creates security-related vulnerabilities including training-time attacks. Recently, it has been shown that well-known Byzantine-resilient aggregation schemes are indeed vulnerable to an informed adversary who has access to the aggregation scheme and updates sent by clients. LÄS MER
5. Grid-based Pursuit Evasion Games of Imperfect Information: Theory and Higher Order Knowledge-based Strategies
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : One group of games studied within game theory are grid-based pursuit evasion games of imperfect information. A pursuit evasion game is in essence a game where there exists a set of pursuers which have as their objective to capture a set of evaders. LÄS MER