Sökning: "speltest"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet speltest.
1. Karaktärsbalans i Double Trouble at Bank Noir : En jämförande studie om hur spelare uppfattar karaktärsbalansen i spelet efter användning av en balanseringsmodell
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Double Trouble at Bank Noir (2022) är ett digitalt partyspel som utvecklades i en kurs vid Högskolan i Skövde. Vid speltest framkom det att karaktärerna var ojämnt balanserade och detta påverkade spelarnas upplevelse av spelet. LÄS MER
2. Användande av audioledtrådar för navigation samt problemlösning i ett FPP spel : Hur påverkar användandet av audioledtrådar navigationen samt problemlösande i ett förstapersonsperspektivspel (FPP) spelarens övergripande upplevelse i jämförelse med ledtrådar i visuell kontext?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie jämför hur audioledtrådar och grafikledtrådar upplevs i en 3-D spelmiljö. Ett pilottest och ett speltest genomfördes för att besvara frågeställningen. I speltestet fick åtta speltestare lösa två uppgifter. LÄS MER
3. Conceal, don't feel : Representing emotional suppression through deep game design
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This paper follows the process of the authors using deep game design as means of expression by making a game that models the authors experience of anger suppression. It will be based on theories of psychology to define what suppressed emotions are. LÄS MER
4. Betydelsen av tonregister för att förmedla rädsla inom spelmusik : Vid vilket tonregister är musik mest effektiv för att skapa eller förstärka en känsla av rädsla i spel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tidigare forskning har utförts om vilken betydelse musik har inom dataspel, vad musik tillför till helhetsupplevelsen och vilka parametrar inom musiken som framkallar vissa emotionella reaktioner hos spelaren. Dock har få av dessa studier fokuserat på tonregister och dess användbarhet för att framkalla rädsla, vilket leder till denna undersöknings problemformulering. LÄS MER
5. IT: Främjar världens kommunikation : Spelbaserat lärande om IT-yrken i virtuell verklighet
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Det här kandidatarbetet går ut på att undersöka hur en interaktiv upplevelse i virtuell verklighet kan användas för att ha en positiv inverkan på användarnas engagemang, uppmärksamhet och lärande. För att undersöka detta har vi använt oss av kvalitativa metoder såsom intervjuer och observationer, metoder och ramverk för speldesign, olika typer av metoder för speltest och tagit del av relevant forskning. LÄS MER