Sökning: "speltillverkare"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet speltillverkare.

  1. 1. Hur är spelen en del av processen? : Konsumenter av app-spel och deras köpbeslutprocess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emil Stark; Lucas Adolfsson; [2015]
    Nyckelord :Köpbeslutprocessen; konsumentbeteende; mobilspel; app-spel; köpbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: För att företag ska skapa värde och värdefulla relationer är det viktigt att de förstår sig på sina kunder och vad de efterfrågar. Det gäller inte minst i app-spelbranschen där inträdesbarriärerna är små vilket resulterar i många aktörer och hård konkurens. LÄS MER

  2. 2. Digitala spel som designverktyg : förslag till utformning för lek i utemiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Daniel Fried; Josefin Norén Almén; [2013]
    Nyckelord :Landskapsarkitektur; lek; digital värld; digitala spel; datorspel; Minecraft; barn; lekpark; lekplats; designverktyg;

    Sammanfattning : Dagens förskolebarn är den första riktigt digitala generationen. De har vuxit upp med datorer och Internet sedan de kom till världen. Följaktligen är barns värld idag både analog och digital och barnen rör sig ledigt mellan dessa två världar. LÄS MER

  3. 3. Elektroniska spel i tidningsfältet : En studie av recensenters förhållningssätt till dator- och TV-spel

    Magister-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Andreas Petersson; Martin Padu; Daniel Ahlin; [2009]
    Nyckelord :TV-spel; elektroniska spel; recensioner; media; spel; statistik; tabeller; Level; Superplay; Aftonbladet; Expressen; Dagens Nyheter; Svenska Dagbladet; Sverige; EU; PEGI; betyg; Bourdieu; metafysik; textanalys; speltidning; kvällstidning; dagstidning; nyheter; datorspel; recensenter; spelvärlden; Nintendo; Microsoft; Sega; Sony; Atari; Ubisoft; speltillverkare; spelutvecklare; barnspel; ungdomsspel; vuxenspel; världskrig; fighting; GTA;

    Sammanfattning : This paper considers the roles of critics, newspapers and magazines, in the process ofdescribing computer games and video games as either technical objects or products intendedfor entertainment.The making and “using” of computer games and videogames originates in small groups ofpeople possessing a lot of knowledge in computers, during a time when these kinds of deviceswere very expensive. LÄS MER

  4. 4. ”I Want a Good Clean Fight” – Att hantera konflikter i MMORPG

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Helena Warnesjö; Göran Eliasson; [2004]
    Nyckelord :MMORPG; konflikthantering; Communities of Practice; Virtual Community;

    Sammanfattning : Människor världen över spelar MMORPG (massive multiplayer online roleplaying games) regelbundet och när många personer interagerar samtidigt uppstår oundvikligen konflikter. Syftet med denna uppsats var att undersöka vilka konflikter som uppstår i två olika spel, och ge designförslag för hur man som speltillverkare generellt kan hantera konfliktsituationer i MMORPG. LÄS MER