Sökning: "spelutveckling"
Visar resultat 6 - 10 av 141 uppsatser innehållade ordet spelutveckling.
6. A designer-driven approach to procedural generation tools for level design
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Game development is a multifaceted field that involves both traditional software practices and creative work. It is characterized by its iterative and time-consuming process where prototypes are created and then evaluated. This is especially true for creating 3D environments, where it is difficult to evaluate the quality before it is completed. LÄS MER
7. Pooling Pattern och Inkrementell Garbage Collections påverkan på prestanda
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna rapport jämför prestanda med Unitys nya inkrementella garbage collection system med deras tidigare stop the world system, samt analyserar effekten av objektpooling på tidsprestanda. De olika systemen testas med hjälp av en förenklad version av ett bullet hell spel, där flertalet kulor skapas och förstörs per sekund. LÄS MER
8. Leveldesign : effekter av vägledning i digitala spel
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Nivådesign är en viktig del inom spelutveckling för att skapa fängslande och inlevelserika digitala världar. Hur spel- och nivådesigners kan skapa en intuitiv interaktion mellan spelare och spelnivå med hjälp av olika typer av vägledning, utan att det blir för lätt eller svårt, är en fråga som vi saknar svar på. LÄS MER
9. SPELINDUSTRINS ONDA CIRKEL : En litteratur- och intervjustudie om kvinnors situation i spelbranschen, med utgångspunkt i Skövdes spelindustri
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Sveriges spelindustri växer snabbt och är vid stort behov av ny arbetskraft. Samtidigt präglas spelindustrin av ojämställdhet, exempelvis genom löneskillnader, marginalisering och sexism. LÄS MER
10. Spelutvecklares syn på free to play modellen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : In free-to-play (F2P) games, development has rapidly progressed in recent years with the introduction of numerous new games as well as new revenue models. In 2014, a survey was conducted to understand how game developers themselves viewed the genre and its revenue models, but since then, there have been changes in the F2P model and the gaming industry. LÄS MER