Sökning: "spelutvecklingsföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet spelutvecklingsföretag.

  1. 1. Insamling och användning av data för vidareutveckling av spel : Med fokus på multiplayer datorspel

    Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Robert Bunea; Kajsa Ivarsson; [2021]
    Nyckelord :Further Development; Game Development; Data collection; online multiplayer games; Incremental Innovation; Agile Development; Vidareutveckling; Spelutveckling; Datainsamling; Onlinemultiplayerspel; Inkrementell Innovation; Agil Utveckling;

    Sammanfattning : Digitala spel har blivit ett allt vanligare sätt för underhållning, där industrin har sett en stor ökning av användare, vilket har stor sannolikhet att fortsätta även i framtiden. Dessa spel har ökat i komplexitet i takt med den teknologiska utvecklingen från 90-talet tills idag, där Internet har haft stor påverkan och introducerat nya möjligheter. LÄS MER

  2. 2. Välj det osäkra före det säkra

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Altergård; Anton Jernå; Adam Åberg; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka rollen av dynamiska kapabiliteter i ett litet företag under osäkerhet orsakat av en ekonomisk chock. Metod: Uppsatsen följer en abduktiv ansats med inslag av både kvalitativ och kvantitativa primärdata. Forskningsdesignen grundar sig i en enfallsstudie. LÄS MER

  3. 3. Spelutvecklingsföretags lokaliseringsbeslut - En Kvalitativ undersökning av spelutvecklingsföretags lokaliseringsbeslut i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Björn Linander; Christoffer Ahl; [2020]
    Nyckelord :Game development; Location decision; Bid-rent theory; Agglomeration economies; Spelutveckling; Lokaliseringsbeslut; Bid-rent teorin; Agglomerationsekonomier;

    Sammanfattning : Studien undersöker de faktorer som ligger bakom spelutvecklingsföretagens val vid etablering i de centrala delarna av Malmö. Analys har gjorts på hur spelutvecklingsföretagen resonerar kring deras beslut samt vilka faktorer de grundar sin lokalisering på. LÄS MER

  4. 4. Investigating the Practicality of Just-in-time Defect Prediction with Semi-supervised Learning on Industrial Commit Data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Arsalan Syed; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Some of the challenges faced with Just-in-time defect (JIT) prediction are achieving high performing models and obtaining large quantities of labelled data. There is also a limited number of studies that actually test the effectiveness of software defect prediction models in practice. LÄS MER

  5. 5. Dataspelsutvecklingsbranschen : Med fokus på rekrytering, HR och tillväxt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sara Nord; Therese Ohlander; [2018]
    Nyckelord :Game development companies; growth companies; growth; HR; recruitment; HR; rekrytering; spelutvecklingsföretag; tillväxtföretag; tillväxt;

    Sammanfattning : Bakgrund: En växande arbetsmarknad för kreativa och tekniska yrken, i syfte att möta efterfrågan av dataspel, har fått större utbredning i och med den informationsteknologiska utvecklingen. Det finns däremot en påtaglig problematik gällande ett högt antal lediga tjänster, låg utbildningsbaserad företagarkunskap och vidare utmaningar med en bransch som generellt präglas av tillväxt. LÄS MER