Sökning: "sponsor management"
Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden sponsor management.
6. Performance Measurement Systems: : How to measure improvements in a value stream
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Increasing efficiency in organisations and processes during the latest years has made the competition among companies tougher. To increase the efficiency the organisations have to analyse their processes and by doing that, gaps and bottlenecks can be found. LÄS MER
7. ByggletMobil : En Android applikation för byggbranschen
M1-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskap; Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskapSammanfattning : Den digitala tekniken utvecklas till olika användningsområden och antal mobila applikationer blir fler och fler både för privatlivet och yrkeslivet. Nu vill projektets uppdragsgivare Bygglet AB expandera mot den mobila marknaden med sin affärsidé. LÄS MER
8. En meningsskapande introduktionsprocess : En kvalitativ studie om introduktionsprogram
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Introduktionsprocessen har betydelse för den nyanställde likväl som för organisationen. Detta då anställda numera oftare byter arbete och organisationerna behöver få den nyanställde snabbt arbetsförd samt hålla kvar sin personal. LÄS MER
9. Dialog, engagemang & neutralitet : Vad gör en professionell facilitator?
Magister-uppsats, Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : I denna uppsats ställer jag mig frågan vilken praktisk kunskap jag har, i min yrkesroll som professionell facilitator. En professionell facilitator är en för gruppen neutral mötesledare vars huvudsakliga syfte är att planera, förbereda och genomföra arbetsmöten och workshops som bygger på dialog, engagemang och delaktighet. LÄS MER
10. Allsvensk fotbollssponsring
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to examine the ERK model's relevance, validity and potential need of development to better reflect how it looks today (2013). Method: The study is conducted through three surveys; the first two were face interviews with companies that sponsor Swedish soccer teams and the third study was conducted with a questionnaire to supporters outside a soccer stadium. LÄS MER