Sökning: "sponsorarbete"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet sponsorarbete.

  1. 1. Problematiska Sponsorskap I Allsvenskan : En kvalitativ studie om fotbollsföreningars etiska och ekonomiska ställningstagande vid sponsorskap och dess påverkan på samhället.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Österblom; Noa Ljung; [2023]
    Nyckelord :Ethics; sponsorship; football associations; CSR; legitimacy; economic ethics and institutional change; Etik; sponsorskap; fotbollsförening; CSR; legitimitet; ekonomisk etik och institutionell förändring;

    Sammanfattning : Sponsring är en viktig intäktskälla för idrottsföreningar i Sverige, där mycket gott kan komma från olika sponsorskap men även leda till svåra etiska ställningstaganden för föreningarna. Även om Riksidrottsförbundet (RF) har en tydlig policy gällande att inte uppmuntra till användning av tobak, narkotika, dopning och alkohol finns det fortfarande föreningar som låter sig bli sponsrade av dessa typer av företag, framförallt i övriga världen, men även i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Nyckeln till ett framgångsrikt sponsorarbete : En studie om det sociala kapitalets betydelse för fotbollsföreningar i lägre divisioner i arbetet att skapa sponsorsamarbeten med företag

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Daniel Björkman; Axel Wettéus; Jesper Åman; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Möjligheter och problem att få sponsring : En fallstudie i Ghana

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Blom; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Jag fick under en tremånadersperiod möjligheten att vara en del av den anrika klubben Accra Hearts of Oak i Ghana. Vid sidan av att genomföra en fältstudie, arbetade jag med att hjälpa klubben med sitt sponsorarbete. LÄS MER

  4. 4. Sponsring till vilken nytta : för filantropi eller PR?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elin Jacksson; Elin Åkerblom; [2015]
    Nyckelord :CSR; Filantropi; Sponsring; PR; Samhällsnytta; Image;

    Sammanfattning : Titel: Sponsring till vilken nytta- för filantropi eller PR?   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Elin Jacksson och Elin Åkerblom   Handledare: Agneta Sundström   Datum: 2015 - Juni   Syfte: Syftet är att skapa ökad förståelse för företagens arbete med sponsring, vad som motiverar dem och vilken nytta arbetet bidrar till.   Metod: Uppsatsen har kvalitativ metod och komparativ design som omfattar tio semistrukturerade intervjuer riktade mot tio företag som marknadsför ett sponsorarbete på idrottsarenor. LÄS MER

  5. 5. Att kommunicera med sponsorer

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Emelie Lennartsson; Carl Johan Egeman; [2014]
    Nyckelord :sponsorarbete; kommunikation; relation; Sverige; badminton;

    Sammanfattning : This thesis investigates whether Swedish badminton clubs and their sponsors have a working sponsorship relationship and examines how these relationships can be developed in the future, given the existing level of communication and expectations of the relationship. ... LÄS MER