Sökning: "sponsorarbete"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet sponsorarbete.
1. Problematiska Sponsorskap I Allsvenskan : En kvalitativ studie om fotbollsföreningars etiska och ekonomiska ställningstagande vid sponsorskap och dess påverkan på samhället.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sponsring är en viktig intäktskälla för idrottsföreningar i Sverige, där mycket gott kan komma från olika sponsorskap men även leda till svåra etiska ställningstaganden för föreningarna. Även om Riksidrottsförbundet (RF) har en tydlig policy gällande att inte uppmuntra till användning av tobak, narkotika, dopning och alkohol finns det fortfarande föreningar som låter sig bli sponsrade av dessa typer av företag, framförallt i övriga världen, men även i Sverige. LÄS MER
2. Nyckeln till ett framgångsrikt sponsorarbete : En studie om det sociala kapitalets betydelse för fotbollsföreningar i lägre divisioner i arbetet att skapa sponsorsamarbeten med företag
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Möjligheter och problem att få sponsring : En fallstudie i Ghana
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Jag fick under en tremånadersperiod möjligheten att vara en del av den anrika klubben Accra Hearts of Oak i Ghana. Vid sidan av att genomföra en fältstudie, arbetade jag med att hjälpa klubben med sitt sponsorarbete. LÄS MER
4. Sponsring till vilken nytta : för filantropi eller PR?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Sponsring till vilken nytta- för filantropi eller PR? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Elin Jacksson och Elin Åkerblom Handledare: Agneta Sundström Datum: 2015 - Juni Syfte: Syftet är att skapa ökad förståelse för företagens arbete med sponsring, vad som motiverar dem och vilken nytta arbetet bidrar till. Metod: Uppsatsen har kvalitativ metod och komparativ design som omfattar tio semistrukturerade intervjuer riktade mot tio företag som marknadsför ett sponsorarbete på idrottsarenor. LÄS MER
5. Att kommunicera med sponsorer
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : This thesis investigates whether Swedish badminton clubs and their sponsors have a working sponsorship relationship and examines how these relationships can be developed in the future, given the existing level of communication and expectations of the relationship. ... LÄS MER