Sökning: "sponsoravtal"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet sponsoravtal.
1. Tränarens profil och reaktion på aktiepriset : En eventstudie på börsnoterade fotbollsklubbar i Europa
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Fotbollsindustrin är något som ständigt växer och där inkomsten för fotbollsklubbarna ökar genom olika sponsoravtal och tv-rättigheter. Därmed ökar även pressen på att fotbollsklubbarna ska nå sportsliga framgångar och öka de finansiella intäkterna för framtida investeringar. LÄS MER
2. “When preparing for crises, it is instructive to recall that Noah started building the ark before it began to rain” - Norman Augustine : En kvalitativ studie om hur svenska herrelitfotbollsföreningar hanterar kriser
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Inledning: Under år 2020 har samtliga svenska herrelitfotbollsföreningar stött på en rad olika utmaningar på grund av Covid-19. Det är känt att fotbollsföreningar dagligen kan stöta på olika problem. Är föreningen inte förberedd på att hantera utmanande situationer kan dessa förvärras och i värsta fall utvecklas till en kris. LÄS MER
3. Hur påverkas idrottsvarumärken av sponsoravtal med spelbolag? : En komparativ studie mellan Linköping HC och Brynäs IF
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Today' s Sport organizations faces many challenges; they are to compete not just only on the pitch but also in many other fields. The commercialization of sports has contributed to that these sport organizations has evolved to be more like a regular company rather than just a non-profit sport team. LÄS MER
4. Sponsring till vilken nytta : för filantropi eller PR?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Sponsring till vilken nytta- för filantropi eller PR? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Elin Jacksson och Elin Åkerblom Handledare: Agneta Sundström Datum: 2015 - Juni Syfte: Syftet är att skapa ökad förståelse för företagens arbete med sponsring, vad som motiverar dem och vilken nytta arbetet bidrar till. Metod: Uppsatsen har kvalitativ metod och komparativ design som omfattar tio semistrukturerade intervjuer riktade mot tio företag som marknadsför ett sponsorarbete på idrottsarenor. LÄS MER
5. Luxury Branding - A tale without a history
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The thesis intends to investigate how a young actor in the luxury industry practices storytelling as a tool to legitimize high product prices. Since the luxury brand narrative is normally based on heritage, the thesis will scrutinize the luxury watch brand Hublot, a young successful actor, lacking heritage. LÄS MER