Sökning: "sponsoring"

Visar resultat 1 - 5 av 114 uppsatser innehållade ordet sponsoring.

  1. 1. The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses : A qualitative case study of the effect on brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hanna Hedin; Emma Salqvist; [2023]
    Nyckelord :Sport Sponsorship; Brand Strategy; Brand Equity; Managers’ roll; Biased Decisions; Sponsorship Objectives;

    Sammanfattning : Title: “The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses - A qualitative case study of the effect on brand equity” Date: 2023-05-23Level: Bachelor Thesis in International MarketingAuthors: Emma Salqvist & Hanna Hedin Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Examiner: Fawzi Halila Aim: This study aims to provide an analysis of how the managers’ personal preferences on sport sponsorship has an impact on the sponsoring company’s brand equity in small-medium sized companies. Methodology: The study has a qualitative research method with a deductive approach. LÄS MER

  2. 2. Unveiling Athlete Sponsorship: A Multi-method Qualitative Study of the Evolving Roles of Athletes in the Digital Era Sponsorship Agreements

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Andrea Birgersson; Helena Rapaport; [2023]
    Nyckelord :Sports marketing; Sponsorship; Athletes; Social media marketing; Empirical Typology;

    Sammanfattning : The sports industry has undergone a profound transformation due to digitalization. Within this shifting landscape, one key aspect of sports marketing that has experienced significant changes is sponsorship. LÄS MER

  3. 3. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Brandt; Julietta Melgar; Maja Rolfes; [2023]
    Nyckelord :Podcast Advertising; Radio advertising; Advertising Attitude; Advertising Experience and Marketing Communications; Podcastreklam; Radioreklam; Reklamattityd; Reklamupplevelse och Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER

  4. 4. Deep-sea mining beyond national jurisdiction - Responsibility, liability and enforcement of the protection of the environment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Jacob Olsson; [2023]
    Nyckelord :public international law; environmental law; the law of the sea; deep sea mining; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Gruvdrift på havsbotten har länge varit ett intressant ämne. Första gången någon hittade mineraler på havsbotten var i slutet av 1800-talet. Under de senaste åren har det skett en teknisk och ekonomisk utveckling som har gjort det möjligt att kommersiellt utvinna dessa mineraler. LÄS MER

  5. 5. Inclusive tourism for people with a mobility disability in Zimbabwe

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Wendy Simbisai Mubaiwa; [2022]
    Nyckelord :Inclusive tourism; Mobility disability; Zimbabwe;

    Sammanfattning : In this 21st Century, the global increasing population of disabled people has led to the demand for the inclusion of the mobility disability in various sectors of life, among them, the tourism sector. imminent. The demand by the tourists with mobility disability to access tourism facilities triggered the need to carry out this research. LÄS MER