Sökning: "sponsorship evaluation"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden sponsorship evaluation.
1. The impact of certification on the reduction of information asymmetry, during and post-IPO
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the existence of information asymmetry displayed in the initial return, and post-IPO financing. Additionally, how sponsor certification influences IPOs and in the post-IPO financing as a means to reduce information asymmetry. LÄS MER
2. Utvärdering av sponsorskap : En studie om målsättning, avgörande faktorer och effektmätning
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : As it has become increasingly important in the sports world for organizations to try to raise capital, sponsorship has become more significant. As a result, the sports associations receive the financial assets they need from the companies and in exchange, the companies receive exposure in return for example. LÄS MER
3. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER
4. Tre företags syn på idrottssponsring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sponsorships related to sports is a type of marketing that’s occupying more space in today’s corporate climate. Investing in sports benefits companies in multiple ways, such as exposure, increased sales and as a way of taking social responsibility. LÄS MER
5. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER