Sökning: "sponsorskap"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade ordet sponsorskap.
6. "Idag är en väldigt bra dag att ta livet av sig" : en kvalitativ studie av 12-stegsgemenskapens betydelse för missbrukarens tillfrisknande
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie var att ta reda på i vilken utsträckning 12-stegsgemenskapen har bidragit till medlemmars tillfrisknande och bibehållna nykterhet. Då vi ville få en djupare förståelse om vad våra respondenter ansåg vara av vikt inom gemenskapen så genomförde vi nio kvalitativa intervjuer med en semistrukturerad intervjuguide. LÄS MER
7. Det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskap : En explorativ studie om sponsorgivarens inställning till det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskapet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sponsorship is one of the most effective marketing strategies for corporations to communicate with their target audience as well as improving their brand. The most common sponsorship is sports related, despite this there is a lack of research regarding the on-field performance effect on sponsorship. LÄS MER
8. Sponsorship for Women in Motorsport : A Study about which Criteria that Attracts Companies to Sponsor Women in Motorsport
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : A sponsorship within sports can be based on different criteria depending on what type of company you ask. Thus, it is important for the athletes to be able to present the most attractive criteria within their sponsorship proposals. LÄS MER
9. OS i missbruk av dominerande ställning - En konkurrensrättslig analys av SOK:s riktlinjer beträffande marknadsföring under den olympiska perioden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The Swedish Olympic Committee's (SOC) guidelines ”Olympic properties and marketing – Information to Federations (NFs), athletes and coaches before the Tokyo 2020 OG” regulates the commercial opportunities for athletes, NFs and non-Olympic partners during and in connection with the 2020 Summer Olympics in Tokyo. The guidelines are issued in accordance with bye-law 3 to Rule 40 of the Olympic Charter and The International Olympic Committee's (IOC) general principles for marketing activities, and particularly restrict Swedish athletes’ generic commercial activities (i. LÄS MER
10. Personlig varumärkesuppbyggnad och sociala medier : Ur den individuella idrottarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Idrottssektorn är inte vad den en gång i tiden varit, kommersialiseringen och professionaliseringen har medfört ett ökat resurskrav på idrottssektorn. Idrottsföreningar och individuella idrottare måste idag arbeta för att bygga upp ett starkt varumärke för att införskaffa sig de resurser som krävs för att bedriva den önskade idrotten. LÄS MER