Sökning: "sponsrade bloggar"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden sponsrade bloggar.

  1. 1. Native advertising - en ulv i fårakläder : En jämförande retorikanalys om sponsrade osponrade inlägg, i en professionell och en privat blogg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Franzon; Sofie Ekman; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; blog; rhetoric; professional blog; personal blog; sponsored; non-sponsored; native advertising; blogg; retorik; professionell blogg; privat blogg; sponsrat; opponerat;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur sponsrat material smälter in i det övriga innehållet, i två etablerade bloggar. Den ena är Petra Tungårdens professionella blogg och den andra är Nicole Falcianis privata blogg. Det är en jämförande studie mellan sponsrade blogginlägg och osponsrade inlägg. LÄS MER

  2. 2. Skomakarens barn går i trasiga skor - En studie av bloggar och varumärken

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Caroline Nilsson; [2011]
    Nyckelord :bloggar; varumärken; varumärkesuppbyggnad; personliga modebloggar; sponsrade bloggar; värde dimensioner; märkeslojalitet;

    Sammanfattning : Detta examensarbete inom medieteknik och medieproduktion på Malmö Högskola syftar till att undersöka och analysera hur varumärken kan byggas och förankras genom bloggar. Detta har undersökts genom text- och innehållsanalyser på bloggar som kombinerats med kvalitativa intervjuer med yrkesverksamma personer på företagen Findus och Blooms Byrå. LÄS MER

  3. 3. Bloggläsande och konsumtion : En kvalitativ studie om sju unga kvinnors konsumtion i relation till deras bloggläsande

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Johanna Briding; David Hanses Olsson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; bloggläsare; konsumtion; identitetsskapande; mode; unga kvinnor;

    Sammanfattning : Internetanvändandet i Sverige ökar och en väsentlig del av Internetanvändandet inbegriper bloggar. Bloggläsande är mest populärt bland unga kvinnor och det är just denna grupp studien syftar att undersöka. LÄS MER

  4. 4. Internetmarknadsföringens effektivitet : en studie på fyra utvalda former av Internetmarknadsföring

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jennie Gustavsson; Linn Krüss; [2007]
    Nyckelord :Web marketing; Viral marketing; Internetmarknadsföring; Banner; Pop-up; Marknadsföring; Effektivitet; Blogg; Traditionell Internetmarknadsföring; Sökmotorsmarknadsföring; Sponsrade länkar; Virtuell marknadsföring; Respons;

    Sammanfattning : The society is developing fast and the development is constantly on-going, new technology results in new opportunities and new problems for both companies and consumers. The use of Internet has heavily increased around the world; this means that the companies can use Internet as a channel of communication to reach the consumers. LÄS MER