Sökning: "sponsrade bloggar"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden sponsrade bloggar.
1. Native advertising - en ulv i fårakläder : En jämförande retorikanalys om sponsrade osponrade inlägg, i en professionell och en privat blogg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur sponsrat material smälter in i det övriga innehållet, i två etablerade bloggar. Den ena är Petra Tungårdens professionella blogg och den andra är Nicole Falcianis privata blogg. Det är en jämförande studie mellan sponsrade blogginlägg och osponsrade inlägg. LÄS MER
2. Skomakarens barn går i trasiga skor - En studie av bloggar och varumärken
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta examensarbete inom medieteknik och medieproduktion på Malmö Högskola syftar till att undersöka och analysera hur varumärken kan byggas och förankras genom bloggar. Detta har undersökts genom text- och innehållsanalyser på bloggar som kombinerats med kvalitativa intervjuer med yrkesverksamma personer på företagen Findus och Blooms Byrå. LÄS MER
3. Bloggläsande och konsumtion : En kvalitativ studie om sju unga kvinnors konsumtion i relation till deras bloggläsande
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Internetanvändandet i Sverige ökar och en väsentlig del av Internetanvändandet inbegriper bloggar. Bloggläsande är mest populärt bland unga kvinnor och det är just denna grupp studien syftar att undersöka. LÄS MER
4. Internetmarknadsföringens effektivitet : en studie på fyra utvalda former av Internetmarknadsföring
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The society is developing fast and the development is constantly on-going, new technology results in new opportunities and new problems for both companies and consumers. The use of Internet has heavily increased around the world; this means that the companies can use Internet as a channel of communication to reach the consumers. LÄS MER