Sökning: "sponsrade inlägg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden sponsrade inlägg.

  1. 1. When communication starts to fade, everything else (un)follows

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Fredrik Karlström; Oliwer Granhagen; [2019]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; trovärdighet; kommunikation; relationer;

    Sammanfattning :   Syfte: Syftet med vår studie är att bidra med mer kunskap och en ökad förståelse för relationen mellan influencers och generation Z på Instagram. Vi vill bidra med mer kunskap om generation Z:s uppfattningar av en influencer, trovärdigheten av sponsrade inlägg och hur det påverkar relationen mellan medieanvändare och influencers utifrån ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Reklam är ju något man är allmänt trött på : En kvalitativ studie om hur influencers följare resonerar kring sponsrade inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Lisa Rydell; Emilia Isaxon; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; influencer; sponsrade inlägg; följare.;

    Sammanfattning : Influencer marketing, marknadsföringsmetoden som många företag använder sig av i sociala medier och som under de senaste åren blivit en allt mer förekommande metod. Företag låter inflytelserika personer, så kallade influencers, sprida företagets budskap om en produkt eller ett varumärke i ett marknadsföringssyfte i deras sociala kanaler. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing via youtubers : En kvalitativ och kvantitativ studie om hur tjejer antar att de påverkas av reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Jennifer Kekkonen; [2018]
    Nyckelord :Youtube; influencer; influencer marketing; opinionsledare;

    Sammanfattning : Youtube har blivit en stor och populär plattform som används för att se på rörlig bild via internet. Tack vare detta är det idag många företag som väljer att ändra sin marknadsföringsstrategi och marknadsföra sig via influencer marketing, det vill säga när man som företag inleder samarbeten med inflytelserika personer på nätet, influencers. LÄS MER