Sökning: "sponsring aktivering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden sponsring aktivering.

  1. 1. Sponsring : En kvalitativ studie om idrottsföreningars arbete kring sponsring, med avgränsning till sporten padel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Litzén; [2020]
    Nyckelord :Sponsring; idrott; sport management; padel; relationsmarknadsföring; engagemang; aktivering; exponering; association; kommunikation; word of mouth;

    Sammanfattning : Syftet i denna uppsats har varit att undersöka hur idrottsföreningar arbetar kring sponsring, där en avgränsning till sporten padel har gjorts. Denna studie har tydligt visat på att en viktig faktor i ett sponsorsamarbete är att skapa en bra relation med sina sponsorer. LÄS MER

  2. 2. Aktivering av sponsorskap – ur ett föreningsperspektiv : Går föreningar i herrarnas fotbollsallsvenska utöver sponsoravtalen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Viktor Axelsson; Niklas Engman; [2018]
    Nyckelord :Sponsorship; Activation; Associations; Relations.; Sponsring; Aktivering; Föreningsperspektiv; Relationer.;

    Sammanfattning : Idrotten i Sverige och framförallt herrarnas fotbollsallsvenska genererar årligen mångmiljonbelopp i sponsorintäkter och i vissa fall omsätter till och med föreningen mer än dess sponsorer. Trots det här är tidigare forskning inom aktivering av sponsring ur den sponsrades perspektiv begränsad och nästintill obefintlig. LÄS MER

  3. 3. Allsvenska huvudsponsorers sponsring : En studie om mål, aktivering och koppling till kostnadsstorlek

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Hampus Haglund; David Söderholm; [2017]
    Nyckelord :Sponsorship objectives; activation; size of investment; main sponsors; Mål; aktivering; kostnadsstorlek; associationskostnad; sponsring; huvudsponsorer;

    Sammanfattning : Sponsring i Sverige idag är en miljardindustri och idrotten får den största delen av kakan. Allsvenskan ligger i framkant när det kommer till sponsring och föreningarnas omsättning består till stor del av sponsorintäkter. Av den summan står huvudsponsorer för den största delen och är därmed den kategori sponsorer studien behandlar. LÄS MER

  4. 4. Från sponsorskap till partnerskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Andersson Stridh; Johannes Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Sponsorship; Partnership; Activation; Leverage; CSR; CRSS; Motives; Relation; Trust; Engagement; Sponsorskap; Partnerskap; Aktivering; Leverage; CSR; CRSS; Motiv; Relation; Förtroende; Engagemang;

    Sammanfattning : Uppsatsen, Från sponsorskap till Partnerskap, grundar sig i relationen mellan rättshavare och sponsor. Den berör de motiv och faktorer som kan göra ett sponsorskap mer attraktivt, både ur rättshavare och sponsors perspektiv, samt hur man kan öka effekten av relationen. LÄS MER

  5. 5. Utvärdering och mätning av resultat och effekter av idrottssponsring : - en explorativ studie om hur Vattenfall utvärderar och mäter sin skidsponsring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nordmark; Josefine Olsson; [2012]
    Nyckelord :Nyckelord: aktivering; idrottsponsring; kommunikation; mål; mätning; riktlinjer; ROI; sponsring; strategi; utvärdering;

    Sammanfattning : Idrottssponsring är den marknadsföringsmetod som växer snabbast på marknaden. En organisation som har anammat denna marknadsföringsmetod och lagt ner stora resurser genom att expandera sin skidsponsring, är det statligt ägda elbolaget Vattenfall. LÄS MER