Sökning: "sponsring försäljning"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden sponsring försäljning.
1. Gränsdragningsproblematiken mellan sponsring och gåva
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Sponsring är ett sätt för företag att marknadsföra sig, öka sin försäljning och förbättra sin allmänna goodwill. Ett aktiebolags sponsringsutgifter bedöms mot den generella regeln för avdragsrätt i 16:1 IL. Föreligger ett tydligt samband mellan en kostnad och en inkomst så beviljas avdrag regelmässigt. LÄS MER
2. Marknadskommunikation för småföretag i byggbranschen : En kvalitativ studie om hur småföretag inom byggbranschenanvänder marknadskommunikation för att skapa försäljning påkonsumentmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Marketing is in a constant change where several industries are going from a traditional marketing towards a more digital marketing aspect. Precisely for the construction industry, previous studies show that small enterprises have not kept up with developments and believe that small enterprises in the construction industry often have a lack of knowledge in the field of marketing communication. LÄS MER
3. Bråvalla Musikfestival : De upplevda ekonomiska effekterna samt en koppling till fenomenet freerider
L2-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : This study was brought forward to highlight the estimated economic effect that a music festival might have on a community, but also the local businesses. To make this possible, we chose to approach the subject with both a survey and interviews. LÄS MER
4. Idrottsföreningar och deras varumärke - En studie av profilering och sponsring inom den nordvästskånska elitidrotten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att skapa en djupare förståelse för hur svenska elitföreningar aktivt arbetar med sitt varumärke i sin profilering gentemot tänkbara intressenter så som supportrar och sponsorer. Metod: Uppsatsen är kvalitativ och deskriptiv i sin utformning och den insamlade empirin kommer från semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER