Sökning: "sponsring försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden sponsring försäljning.

  1. 1. Gränsdragningsproblematiken mellan sponsring och gåva

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johan Winblad; [2023-02-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sponsring är ett sätt för företag att marknadsföra sig, öka sin försäljning och förbättra sin allmänna goodwill. Ett aktiebolags sponsringsutgifter bedöms mot den generella regeln för avdragsrätt i 16:1 IL. Föreligger ett tydligt samband mellan en kostnad och en inkomst så beviljas avdrag regelmässigt. LÄS MER

  2. 2. Marknadskommunikation för småföretag i byggbranschen : En kvalitativ studie om hur småföretag inom byggbranschenanvänder marknadskommunikation för att skapa försäljning påkonsumentmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Fredrik Lehto; Hampus Gunnstam; [2021]
    Nyckelord :Marketing Communication; Small firms; Small enterprises; Construction industry; Promotional mix; Traditional marketing communication; Digital marketing communication; Word of mouth; Marknadskommunikation; Småföretag; Byggbransch; Promotionmixen; Traditionell marknadskommunikation; Digital marknadskommunikation; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marketing is in a constant change where several industries are going from a traditional marketing towards a more digital marketing aspect. Precisely for the construction industry, previous studies show that small enterprises have not kept up with developments and believe that small enterprises in the construction industry often have a lack of knowledge in the field of marketing communication. LÄS MER

  3. 3. Bråvalla Musikfestival : De upplevda ekonomiska effekterna samt en koppling till fenomenet freerider

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Erik Mogard; Therese Hardegård; Johanna Stockman; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study was brought forward to highlight the estimated economic effect that a music festival might have on a community, but also the local businesses. To make this possible, we chose to approach the subject with both a survey and interviews. LÄS MER

  4. 4. Idrottsföreningar och deras varumärke - En studie av profilering och sponsring inom den nordvästskånska elitidrotten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Nilersköld; Jessica Thern; Sven Boström-Svensson; Linus Oskarsson; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; sponsring; profilering; idrottsföreningar; brand extension; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa en djupare förståelse för hur svenska elitföreningar aktivt arbetar med sitt varumärke i sin profilering gentemot tänkbara intressenter så som supportrar och sponsorer. Metod: Uppsatsen är kvalitativ och deskriptiv i sin utformning och den insamlade empirin kommer från semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Helgen; Erica Severin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER