Sökning: "sponsring internt"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden sponsring internt.

  1. 1. Sponsring av idrottsevenemang som ett internt verktyg : En kvalitativ studie om hur Vasaloppets huvudsponsorer använder sponsring internt för att påverka de anställdas arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Carl Sköld; Julia Johansson; [2020]
    Nyckelord :sponsorship; sport event sponsorship; internal marketing; work motivation; staff pride; employee engagement; values; sponsring; sponsring av idrottsevenemang; intern marknadsföring; arbetsmotivation; stolthet; engagemang; värderingar;

    Sammanfattning : Sponsring av idrottsevenemang innefattar ett ömsesidigt utbyte mellan sponsorn och idrottsevenemanget vilket gör att sponsring blir aktuellt både i idrottsvärlden och företagsvärlden. Företag som sponsrar idrottsevenemang kan arbeta med sponsringen både externt och internt. LÄS MER

  2. 2. Allsvenska huvudsponsorers sponsring : En studie om mål, aktivering och koppling till kostnadsstorlek

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Hampus Haglund; David Söderholm; [2017]
    Nyckelord :Sponsorship objectives; activation; size of investment; main sponsors; Mål; aktivering; kostnadsstorlek; associationskostnad; sponsring; huvudsponsorer;

    Sammanfattning : Sponsring i Sverige idag är en miljardindustri och idrotten får den största delen av kakan. Allsvenskan ligger i framkant när det kommer till sponsring och föreningarnas omsättning består till stor del av sponsorintäkter. Av den summan står huvudsponsorer för den största delen och är därmed den kategori sponsorer studien behandlar. LÄS MER

  3. 3. Sponsring inom elitidrotten : En kvalitativ studie om sponsringens effekter ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Niklas Fellesson; Victor Loebbert; Igor Milovanovic; [2012]
    Nyckelord :Sponsorskap; idrott; motprestationer; varumärke; nätverk;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Marknadsföringsprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, C-nivå 15 hp 2FE55E VT- 2012 Titel: Sponsring inom elitidrotten – en kvalitativ studie om sponsringens effekter ur ett företagsperspektiv Författare: Niklas Fellesson, Victor Loebbert och Igor Milovanovic Handledare: Leif Rytting Bakgrund: Sponsringen har utvecklats från att vara ren donation till ett tillvägagångssätt för marknadsföring där motprestationer från motparten står i fokus. Sponsringen omsätter idag miljardbelopp och är Sveriges tredje största medium. LÄS MER

  4. 4. Sponsring : en metod att stärka varumärket?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Sandra Mathisson; Jenny Olsson; [2009]
    Nyckelord :sponsring; varumärke;

    Sammanfattning : Uppsatsen syfte är att analysera och tydliggöra sponsringens karaktär samt hur sponsring kan stärka och utveckla ett varumärke. Vi har använt oss av en kvalitativ metod i uppsatsen eftersom vi ansåg att denna metod lämpade sig bäst för vår studie. LÄS MER

  5. 5. Volvo Ocean Race : En studie inom sponsring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Åkesson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problem Intresset för sport är omfattande i världen och med sporten kommer möjligheter för företag att kommunicera med marknaden. Dessa möjligheter innefattar sponsring. Företag väljer olika sponsringsobjekt, sätter upp mål och aktiverar sin sponsring. LÄS MER