Sökning: "sponsring modell"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden sponsring modell.

  1. 1. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Johnson; Linnea Stark; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship process; professional athletes; elite sports; sponsor; digitalization; digital communication; social media; Sponsring; sponsringsprocessen; elitidrott; elitidrottssponsring; sponsor; digitalisering; digital kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsintegration i banksektorn –en fallstudie om SEB

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elena Arens; Daniel Larsson; [2015-06-23]
    Nyckelord :SEB; hållbar bank; hållbarhet inom banksektorn; hållbarhetsintegrering; ;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Banker har en viktig roll i ekonomin och samhället. De har inte en stor direkt miljöpåverkan, dock påverkar de indirekt genom att finansiera och investera i företag som har miljöpåverkan. Detta har lett till att banker i viss mån tappat samhällets förtroende. LÄS MER

  3. 3. Att arbeta med CSR i dagens samhälle : en studie om CSR-relaterad sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Viktor Chou; Elin Jansson; [2015]
    Nyckelord :Sponsorship; CSR; Corporate sponsorship; Sustainable development; Relation; Association; Sponsring; CSR; Företagssponsring; Hållbar utveckling; Relation; Association;

    Sammanfattning : I dagens konkurrensintensiva affärsvärld är företagets varumärke, som innefattar sin identitet, image och rykte, en central faktor för pålitliga och hållbara relationer mellan företaget och deras intressenter. Sponsring har blivit ett användbart arbetssätt som kan förbättra konsumenternas association till företag som traditionell reklam saknar. LÄS MER

  4. 4. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Fjellström; Johan Sandberg; [2013]
    Nyckelord :extremsport; generation y; sponsring; sponsrade; spornsrade atleter; atleter; idrott; sociala medier; marknadsföring; reklam; meddelanden; konsumentbeteende; kommunikationsprocessen; kommunikationsprocesser;

    Sammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER

  5. 5. Allsvensk fotbollssponsring

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Jessica Lantz; [2013]
    Nyckelord :Marketing tools; Sponsorship; ERK-model; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to examine the ERK model's relevance, validity and potential need of development to better reflect how it looks today (2013). Method: The study is conducted through three surveys; the first two were face interviews with companies that sponsor Swedish soccer teams and the third study was conducted with a questionnaire to supporters outside a soccer stadium. LÄS MER