Sökning: "sponsring nätverk"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden sponsring nätverk.

  1. 1. Konkurrensfördelar i sponsornätverk : En kvalitativ studie om hur nätverk bidrar till konkurrensfördelar för sponsorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Albin Sundberg; Marielle Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Sponsring; Nätverkande; Affärsutveckling; Konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att öka förståelsen kring hur nätverkande bidrar till sponsorers skapande av konkurrensfördelar. Metod: Genom djupgående intervjuer med företag kopplade till två olika sponsornätverk, ämnar studien öka förståelsen kring hur nätverkande bidrar till sponsorers skapande av konkurrensfördelar. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om hur breddinriktade fotbollsföreningar i Skåne arbetar med och ser på ämnet sponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lenny Silwer Wright; Gustav von Brömsen; [2019]
    Nyckelord :Sponsoring; football; width-oriented;

    Sammanfattning : Sponsring har utvecklats från en småskalig aktivitet förknippat med välgörenhet och företagsdonationer, till att idag anses som en vital del inom marknadsföringsstrategier omsättandes miljarder. Detta har gjort att nästintill alla företag och idrottsorganisationer använder sig av ett strategiskt sponsringsarbete, för att stödja den övriga marknadsföringsplanen. LÄS MER

  3. 3. Sponsring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Andersson; Jesper Ulander; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Sport; CSR; Exponering; Relationsmarknadsföring; Sponsorship; Sports; Marketing; Network; CSR; Exposure; Relationship marketing; Business cooperation; Marknadsföring; Nätverk; Affärssamarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns många olika sätt att marknadsföra sig på idag. Det kan exempelvis vara via sponsring. Sponsring är en markandsföringsform som ökar för varje år trots att forskning tyder på att det fortfarande är svårt att räkna på investeringen. LÄS MER

  4. 4. Sponsring inom elitidrotten : En kvalitativ studie om sponsringens effekter ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Niklas Fellesson; Victor Loebbert; Igor Milovanovic; [2012]
    Nyckelord :Sponsorskap; idrott; motprestationer; varumärke; nätverk;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Marknadsföringsprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, C-nivå 15 hp 2FE55E VT- 2012 Titel: Sponsring inom elitidrotten – en kvalitativ studie om sponsringens effekter ur ett företagsperspektiv Författare: Niklas Fellesson, Victor Loebbert och Igor Milovanovic Handledare: Leif Rytting Bakgrund: Sponsringen har utvecklats från att vara ren donation till ett tillvägagångssätt för marknadsföring där motprestationer från motparten står i fokus. Sponsringen omsätter idag miljardbelopp och är Sveriges tredje största medium. LÄS MER

  5. 5. Sponsring : baserat på fakta eller intuition?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Thulin; Ida Andersson; [2012]
    Nyckelord :Sponsring; Sponsoring; strategic sponsoring; marketing.; strategisk sponsring; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Det här är en kandidat uppsats i företagsekonomi med inriktning marknadsföring som är gjord på Handels- och IT Högskolan I Borås. Inriktningen på uppsatsen är sponsring och vi har valt att fokusera studien på hur företag använder sig av strategisk sponsring. LÄS MER