Sökning: "sponsring som verktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden sponsring som verktyg.
1. Konkurrensfördelar i sponsornätverk : En kvalitativ studie om hur nätverk bidrar till konkurrensfördelar för sponsorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att öka förståelsen kring hur nätverkande bidrar till sponsorers skapande av konkurrensfördelar. Metod: Genom djupgående intervjuer med företag kopplade till två olika sponsornätverk, ämnar studien öka förståelsen kring hur nätverkande bidrar till sponsorers skapande av konkurrensfördelar. LÄS MER
2. Sponsring av idrottsevenemang som ett internt verktyg : En kvalitativ studie om hur Vasaloppets huvudsponsorer använder sponsring internt för att påverka de anställdas arbetsmotivation
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Sponsring av idrottsevenemang innefattar ett ömsesidigt utbyte mellan sponsorn och idrottsevenemanget vilket gör att sponsring blir aktuellt både i idrottsvärlden och företagsvärlden. Företag som sponsrar idrottsevenemang kan arbeta med sponsringen både externt och internt. LÄS MER
3. En kvalitativ studie om hur breddinriktade fotbollsföreningar i Skåne arbetar med och ser på ämnet sponsring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sponsring har utvecklats från en småskalig aktivitet förknippat med välgörenhet och företagsdonationer, till att idag anses som en vital del inom marknadsföringsstrategier omsättandes miljarder. Detta har gjort att nästintill alla företag och idrottsorganisationer använder sig av ett strategiskt sponsringsarbete, för att stödja den övriga marknadsföringsplanen. LÄS MER
4. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. LÄS MER
5. Sponsring är inte välgörenhet : En studie kring relationen mellan en svensk idrottsklubb och dess sponsorer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sponsring är ett verktyg för marknadsföring och kommunikation. Som företeelse har sponsringens utveckling dokumenterats och forskats kring. Vad som emellertid inte är lika utforskat, är vad relationen mellan en svensk fotbollsklubb och dess sponsrande organisationer har för betydelse. LÄS MER