Sökning: "sponsringsobjekt."

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet sponsringsobjekt..

  1. 1. Sponsring inom idrotten : En kvalitativ studie om hur företag värdesätter sponsring av idrottsrörelsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :August Wiklund; Erik Rydén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sponsring har historiskt sett genomgått en rad förändringar i takt med den ökade kommersialiseringen och globaliseringen av samhället. Från att till en början vara mer av välgörande mening krävs det numera tydliga krav på motprestation för att kallas sponsring. LÄS MER

  2. 2. Sponsring : Ur ett företags och skatterättsligt perspektiv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Kumlin; Cecilia Johansson; [2008]
    Nyckelord :sponsring; gåva; sponsringsobjekt.; image; marknadsföringsvertyg; skatteregler; marknadsföringskanal; motprestation; sponsringsinsats; periodisering; sponsor;

    Sammanfattning : Företag sponsrar idrottsföreningar, kulturevenemang, humanitära organisationer samt forskning och utveckling för att exponera sitt varumärke, synas i positiva sammanhang, bygga relationer och skapa en image kring företaget. Medan sponsring som marknadsföringsverktyg hela tiden har utvecklats har dock regelverket kring sponsring och rätten att dra av den som en kostnad i företaget inte haft samma utveckling. LÄS MER

  3. 3. Tennis i sus och grus- En studie om faktorer som påverkar företags val av Catella Swedsih Open som sponsringsobjekt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristoffer Thuresson; Ida Nord Larsson; Andreas Sandström; [2008]
    Nyckelord :event sponsring; image; konkurrensfördelar; Economic planning; Ekonomisk planering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Catella Swedish Open grundades 1948 och firar i år 60 års jubileum. Sedan slutet av 1990-talet har en ökning av sponsorer och sponsorintäkter växt i takt med den massmediala uppmärksamheten. LÄS MER

  4. 4. Individuell sponsring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Olof Petersén; Marcus Skönebrant; [2008]
    Nyckelord :sponsring; individuell; varumärke; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats ge en ökad inblick i individuell sponsring då litteraturen kring detta fortfarande är väldigt begränsad. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ ansats då vi ansåg att detta skulle ge det djup vi eftersökte för att finna svaret på hur företag resonerar kring sina sponsringsåtgärder. LÄS MER

  5. 5. Prioriteringar vid val av sponsringsobjekt : En jämförelse mellan kultur- och idrottssponsorer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Erik Mannby; Nawres Al Kamil; [2006]
    Nyckelord :idrottssponring; kultursponsring;

    Sammanfattning : Denna uppsats avhandlar begreppet sponsring och vilka prioriteringar sponsrande företag gör när de väljer sponsringsobjekt. En jämförelse har gjorts mellan kultur- och idrottssponsorer. LÄS MER