Sökning: "spontansång i förskola"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden spontansång i förskola.
1. Pedagogers syn på musik som språkutvecklande verktyg : På förskolan och öppna förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Inledning: Idén till denna studie framkom efter vår verksamhetsförlagda utbildning (VFU) från förskollärarprogrammet på Högskolan Väst. Musiken och sången finns alltid närvarande genom sångstunder, spontansång vid matbordet eller i form av sångtexter och noter uppsatta på väggarna. LÄS MER
2. Musikalisk improvisation och komposition i förskolan. : En studie om barns möjligheter till utveckling av det personliga och spontana musicerandet i tidig ålder.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Detta är en studie om barns musikaliska utveckling under de första levnadsåren samt deras spontana och fria musicerande. En kvalitativ studie har genomförts genom passiva observationer på fyra svenska förskolors musikstunder och samtal med dess personal om hur dessa arbetar med barnens kreativa skapande i musik genom improvisation och komposition under själva musikstunden. LÄS MER
3. Barn och musik i magiska möten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammandragVår uppfattning är att barns spontana lekfulla musikutforskande i sin ljudliga form inte alltid får utrymme och gehör hos oss vuxna. För att utveckla mer kunskap om detta vill vi i en institutionell kontext studera och analysera processen från barns utforskande och spontana musikproducerande till en produkt som kan reproduceras genom musikvideoskapande. LÄS MER
4. Musik och rytmik i min verksamhet – sex pedagogers resonemang om sina musik- och rytmikstunder
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Utifrån min nyfikenhet i hur pedagoger resonerar om musik och rytmik har denna uppsats tagit form. Syftet är attundersöka hur pedagoger inom förskolan resonerar om de musik- och rytmikstunder som de själva bedriver. LÄS MER
5. Sång i förskola : Spontansångens påverkan på barnens språkutveckling
M1-uppsats, Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER