Sökning: "sportif"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet sportif.

  1. 1. Hosting Tour De France Under Covid-19: Bargain Or Burden For New Stage Cities?

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Cyril Herzet; [2021]
    Nyckelord :Tour De France; Sport Tourism; Cycling Events; Media Exposure; Place Reputation; Place Commodification; Community Development.; Tour De France; Tourisme Sportif; Courses Cyclistes; Exposition Médiatique; Réputation des Lieux; Marchandisation des Lieux; Développement des Communautés.;

    Sammanfattning : The Tour De France (TDF) is the third largest sporting event in the world and the biggest cycling race in terms of popularity and prestige. The event generates global media exposure and attracts millions of short- and long-term visitors each year, thus, TDF is extremely appealing for communities in search of profits. LÄS MER

  2. 2. Varumärkeskapital inom elitidrottsföreningar : Blir det som vi säger eller får vi säga som det blir?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Niclas Andersson; [2013]
    Nyckelord :Brand; brand equity; sport marketing; sport; identity; marque déposée; valeur de la marque; sportif; Varumärke; varumärkeskapital; kommunikation; identitet; idrott;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks genom semistrukturerade intervjuer hur elitidrottsföreningar bygger upp sitt varumärkeskapital inom den professionella idrotten. Sex stycken marknadsansvariga inom idrottsföreningarna som är verksamma inom respektive förening har intervjuats för att få reda på deras syn på byggnationen av ett varumärkeskapital inom den nämnda kontexten. LÄS MER

  3. 3. Lojalitetskapande genom distribution : Att skapa lojala kundrelationer på en överetablerad konfektionsmarknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joel Sjöstedt; Sofia Agardtson; [2006]
    Nyckelord :Mogen marknad; Lojalitet; Värdeskapande; Distribution; Kvalitet; Holistisk; Brand Equity; Internet;

    Sammanfattning : This essay reviews the situation for small actors in the Swedish clothing industry. In this essay we assume that loyalty is a requirement for survival on the competitive clothing market. LÄS MER