Sökning: "spotify HR"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden spotify HR.

  1. 1. “All That Is Solid Melts Into Virtual Work”: A study of the implications of the Covid-19 pandemic on contemporary Employer Branding through the lens of Social Acceleration

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Henrik Ernstsson; Fredrika Hållén; [2021]
    Nyckelord :employer branding; employer brand; social acceleration; strategic communication; Spotify employer brand; work norms; social change; virtual work; remote work; digital labour landscape; resonance; Covid-19; arbetsgivarvarumärke; arbetsgivarvarumärkning; arbetsnormer; distansarbete; virtuellt arbete; digitala arbetslandskap; social förändring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Impelled by the Covid-19 pandemic, the labour market is undergoing remarkable structural change towards increasingly digitized and remote forms of work. The purpose of this paper has been to study the social change in work norms instigated by the Covid-19 pandemic, with the aim of contributing to a more nuanced understanding of contemporary employer branding as a form of strategic communication in virtual and hybrid labour landscapes. LÄS MER

  2. 2. Anställdas reflektioner kring flexibelt arbete : En kvalitativ studie utifrån arbetsgivares och arbetstagares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Alice Harlin; Samana Safari; [2019]
    Nyckelord :Flexible working arrangements; telework; productivity; Flexibelt arbete; distansarbete; produktivitet;

    Sammanfattning : Flexibla arbetssätt som i distansarbete, flexibla arbetstider och frihet över genomförande av arbetet är något som blivit vanligare på företag och därför är det intressant att undersöka närmare om fenomenet flexibelt arbete. Denna studie syftar till att undersöka vad anställdas uppfattning är gällande motiven till att företag inför ett flexibelt arbetssätt och vad anställdas uppfattning är gällande hur produktiva de upplever sig vara i sitt arbete med ett flexibelt arbetssätt. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding : En sociologisk studie av Spotify's arbete för att vara en attraktiv arbetsplats med engagerad personal.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emma Johansson; Elinor Nilsson; [2016]
    Nyckelord :HR; arbetsmotivation; employer branding; attrahera; kultur och företagets värderingar;

    Sammanfattning : Ett företags mest värdefulla resurs är dess personal. På senare tid har många moderna företag börjat arbeta på ett mer medvetet sätt för att motivera personalen och det finns ett flertal teorier som beskriver vad som bidrar till en individs motivation. LÄS MER