Sökning: "språkundervisning skönlitteratur"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden språkundervisning skönlitteratur.

  1. 1. Engelskundervisning genom skönlitterära texter i åk 4–6 : Skönlitterära texters för- och nackdelar i engelskundervisningen i åk 4–6

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Nikolina Ahnberg; [2018]
    Nyckelord :skönlitterär text; undervisning i främmande språk; språkinlärare; undervisningsmaterial; motiverande undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att granska vad samtida forskning säger om användningen av skönlitteratur i undervisning i engelska som främmande språk i mellanstadiet. Forskningsfrågorna fokuserar på för- och nackdelar med användningen av skönlitteratur, samt hur dessa förhåller sig till kunskapskraven i engelska i mellanstadiet. LÄS MER

  2. 2. Språkeleven som kunde tala med texter. En studie om skönlitteratur som redskap för elevens kompetensutveckling i fyra läromedel i spanska 3

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sofía García Nespereira; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker jag hur användningen av skönlitteratur visar sig relevant – eller inte – för elevens kompetensutveckling i fyra läromedel för Spanska 3. Mitt huvudsyfte är tvådelat. LÄS MER

  3. 3. Att använda autentisk engelskspråkig skönlitteratur på mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ellinor Andersson; [2000]
    Nyckelord :Literature; autenticitet; skönlitteratur; språkundervisning; Litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att redogöra för de för- och nackdelar som finns med att använda autentisk engelskspråkig skönlitteratur i undervisningen i engelska på mellanstadiet. Jag ville se om skönlitteratur kan vara ett möjligt alternativ, eller ett komplement, i dagens språkundervisning. LÄS MER

  4. 4. Att arbeta med autentisk skönlitteratur i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ulrika Bjurström; [2000]
    Nyckelord :Literature; Autenticitet; skönlitteratur; språkundervisning; Litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att ta reda på de för- och nackdelar som autentisk skönlitteratur innebär i engelskundervisningen. Jag önskade också se om skönlitteratur kan vara ett alternativt eller ett kompletterande arbetssätt till den "vanliga" undervisningen i engelska. LÄS MER