Sökning: "språk"
Visar resultat 26 - 30 av 255 uppsatser innehållade ordet språk.
26. Utvärdering av Rust och Go gentemot C-programmering som ett akademiskt programmeringsspråk
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Datateknik programmet i KTH Flemingsberg har under första året fyra olika kurser vars innehåll huvudsakligen baseras på C-programmering (C). Dessa kurser omfattar: Grundkurs programmering (HI1024), Projektkurs inom data- och nätverksteknik (HI1038), Mikrodatorteknik (HE1028) och Operativsystem (HI1025). LÄS MER
27. Marriage and Motherhood in Sylvia Plath's The Bell Jar : An Analysis of Gender Expectations and Poetic Language
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER
28. Tillgängliga resurser för flerspråkiga elevers språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Kunskapsöversikten är skriven i syfte att finna svar om vilka resurser som finna tillgängliga för flerspråkiga elevers språkutveckling inom svenska som andraspråksundervisning. Baserat på en djupgående analys av våra tio funna artiklar fick vi diverse infallsvinklar kring våra frågeställningar. LÄS MER
29. Ämnesspråk i svenskämnet : En fallstudie av tre gymnasielärares attityder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Ett gemensamt ämnesspråk mellan lärare och elev är en förutsättning för att kunna samtala med ämnesspecifika ord, begrepp och termer inom ett visst område. Svenskämnets specifika språk ligger till grund för undervisnings- och bedömningspraktiker. LÄS MER
30. Socioekonomisk bakgrund i skolan och det kompensatoriska uppdraget
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien bygger på problemformuleringar som ämnar undersöka hur elevers socioekonomiska bakgrund påverkar lärares arbete, samt vad lärarna gör och vilka möjligheter de upplever att de har att arbeta utifrån skolans kompensatoriska uppdrag. Studien syftar till att få fram samhällskunskapslärares subjektiva erfarenheter och upplevelser, därav bygger studien på en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer utgör empirin. LÄS MER