Sökning: "sprida företagskultur"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sprida företagskultur.
1. Att arbeta med organisatorisk kunskapsåterföring : En studie om existerande förutsättningar och utmaningarhos en svensk bostadsutvecklare i Stockholmsregionen
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Kunskap anses idag vara en av de mest betydelsefulla tillgångarna inom en organisation.Genom att hantera befintlig kunskap kan ett ökat lärande inom organisationen åstadkommasvilket kan bidra till effektivare arbetsprocesser och därmed konkurrensfördelar på marknaden. LÄS MER
2. Återkallade registreringar - toppen av ett isberg? : En studie om faktorer som kan påverka riskbenägenhet
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Syftet med arbetet är att behandla de faktorer som har stor påverkan på fastighetsmäklarens riskbenägenhet gentemot fastighetsmäklarlagen. Eftersom det finns många faktorer som kan påverka en individs riskbenägenhet så har arbetet begränsats till att omfatta: - Lönesättning. - Företagskultur. LÄS MER
3. Att producera kulturbärare : En undersökning av hur traineer har formats för att sprida ett bolags företagskultur
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Företagskultur är en framgångsfaktor för ett bolags ekonomiska såväl som sociala hållbarhet, och har en direkt påverkan på medarbetarnas motivation och tillfredsställelse. Kulturen förstärks och sprids bland annat av kulturbärare, förebilder som visar vägen i osäkra eller kritiska situationer. LÄS MER
4. “Who you know affects what you know” : En kvalitativ studie om det sociala kapitalets roll i ett familjeföretag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Vi har noterat att forskningen om socialt kapital inom familjeföretag är begränsad. Syftet med uppsatsen är att bidra till att utöka den forskning som sedan tidigare existerar om ämnet socialt kapital. LÄS MER
5. En Möbelhandlares Testamente på japanska – Översättningsanalys av Ingvar Kamprads ideologi på japanska
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : IKEA är ett svenskt heminredningsföretag som verkat i ca 50 år och dess varuhus återfinns i många länder runt om i världen. IKEAs koncept och marknadsföring har översatts till många olika språk och de fortsätter sin expansion in i fler länder. IKEA är känt för sin definierade företagskultur och sitt starka företagskoncept. LÄS MER