Sökning: "spridning av företagskultur"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden spridning av företagskultur.

  1. 1. En analys av hur förbättringsprocesser kan bli en naturlig del i företagskulturen. : En studie av två förbättringsprocesser inom ett fallföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Persson Amanda; Kronander Philipson Sara; [2020]
    Nyckelord :Improvement processes; Toyota Kata; Kaizen; PDCA; company culture.;

    Sammanfattning : Companies competing in the global markets are constantly exposed to the market pressure regarding differentiation from competitors and contribute to development. To be able to create competitive advantages and handle the markets expectations, companies are required to develop both processes and employees. LÄS MER

  2. 2. Internt varumärkesbyggande - En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Victoria Persson; Cassandra Bergqvist; [2017]
    Nyckelord :Corporate Brand; Internt varumärkesbyggande; Franchise; Fastighetsbyrån; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Internt varumärkesbyggande – En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp. VT 2017. LÄS MER

  3. 3. Hur fungerar det?- En studie om internkommunikation inom SEB

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Caroline Bjärlestam; [2006]
    Nyckelord :SEB; internkommunikation; företagskultur; centralt och lokalt; ny teknik;

    Sammanfattning : Syftet är att studera vilka informations- och kommunikationskanaler som används inom SEB (centralt som lokalt) och vad dess syfte är; att undersöka hur centralt styrd den lokala internkommunikationen på bankkontoret i Halmstad är; vilken betydelse internkommunikationen har för SEB: s företagskultur (centralt som lokalt); vilken syn anställda har på kommunikation. Internkommunikation studeras ingående, därefter förhållandet mellan kommunikation och information. LÄS MER

  4. 4. Att utveckla det intellektuella kapitalet i tillväxtföretag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adel Fakhreddine; Charlotte Berndt; Adam Linder; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur växande småföretag förvaltar och utvecklar sitt Intellektuella kapital. Intresset för att studera intellektuellt kapital väcktes i slutet av 1980-talet i samband med att företag började se kunskap som en värdeskapande faktor. LÄS MER

  5. 5. Från ord till handling- spridning och förankring av en vision

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tomas Karlsson; Marie Petersson; Daniel Dalén; [2003]
    Nyckelord :Vision; kommunikation; intern marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Hur kan en organisation arbeta för att individerna i organisationen ska ta till sig den uttalade visionen på ett sådant sätt att den faktiskt påverkar det dagliga arbetet? Syfte: Vårt syfte är att undersöka vilka faktorer som påverkar spridningen och förankringen av visionen hos medarbetarna i organisationen Metod: Studien baseras på djupintervjuer med respondenter på två fallföretag, Bilen AB och Ljuset AB. Vi har använt oss av en kvalitativ forskningsmetod för att belysa begreppet vision. LÄS MER