Sökning: "spss c-uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden spss c-uppsats.

  1. 1. Corporate Social Responsibility och goodwillnedskrivning : En kvantitativ studie på 703 publika europeiska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fuad Anuar Ali; Jawad Taqwaei; [2023]
    Nyckelord :CSR; ESG; Goodwill Impairment; Stakeholder Theory; Socialt ansvar;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility och Goodwill Impairment: Sambandet mellan CSR och goodwillnedskrivningar. En kvantitativ studie på 703 noterade europiska företag under 2022. LÄS MER

  2. 2. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :Content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Leder attraktivitet till produktivitet? : En studie av fastighetsmäklares attraktivitet och dess påverkan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Kalle Gudmundsson; Olivia Lundbäck; [2019]
    Nyckelord :Beauty penalty; beauty premium; Attraktivitet; fastighetsmäklare; kön; produktivitet; ålder;

    Sammanfattning : Titel: Leder attraktivitet till produktivitet? En studie av fastighetsmäklares attraktivitet och dess påverkan. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi, inriktning marknadsföring. Författare: Kalle Gudmundsson och Olivia Lundbäck. Handledare: Jonas Kågström. LÄS MER

  5. 5. Sambandet mellan en goodwillnedskrivning och framtida ekonomiska utfall : En kvantitativ studie baserad på svenska börsnoterade företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Gullholm; Malin Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Intangible assets; goodwill; goodwill impairment; cash flow; earnings; dividend; IAS 36; Immateriella tillgångar; goodwill; goodwillnedskrivning; kassaflöde; resultat; utdelning; IAS 36;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan en goodwillnedskrivning och framtida ekonomiska utfall Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anna Gullholm och Malin Karlsson Handledare: Fredrik Hartwig Datum: Juni - 2019  Syfte: Syftet med studien är att identifiera om en nedskrivning av goodwill enligt IAS 36 har effekter på framtida utfall såsom kassaflöde, resultat och utdelning i svenska företag noterade på Nasdaq Stockholm och NGM. Metod: Denna kvantitativa studie tillämpar en hypotetisk-deduktiv forskningsansats och har ett positivistiskt synsätt som vetenskaplig utgångspunkt. LÄS MER