Sökning: "städers image"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden städers image.
1. Och fortfarande är det svårt att se Malmö i en skönhetstävling - En kvalitativ studie om Malmös image och dess platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Förevarande studie ämnade undersöka hur destinationsutvecklare upplever en stads image samt om och i sådana fall hur man som destinationsutvecklare förhåller sig till denna. Vi avsåg inte definiera Malmös image från ett invånarperspektiv, utan snarare fokusera på hur stadens image upplevs av destinationsutvecklare, vilket fyller ett identifierat gap i forskningen. LÄS MER
2. Evenemang som ett verktyg att skapa en image av staden. : En studie om platsmarknadsföring och mdeborgaredeltagande i städers imageskapande.
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : .... LÄS MER
3. Formspråk för en människofokuserad urban gestaltning : Strategier för ökad tillgänglighet till stadens offentliga rum
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Denna uppsatts i fysisk planering undersöker möjligheterna för gestaltningar av urbana offentliga miljöer utifrån ett organiskt människofokuserat perspektiv för att öka tillgängligheten för individer med högkänsliga sinnen till stadens publika miljöer. Det här arbetet fokuserar på sinnesintryckskänsligheten och hur genom detta miljöer som är bättre för alla människor kan skapas, samtidigt som fler funktionsnedsättningars (även neurologiskas) behov kan involveras vid planläggningen av städers miljöer. LÄS MER
4. Mer än bara langos: en kvalitativ studie om Malmöfestivalen som uttryck för Malmös varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Konceptet city branding har växt fram som ett strategiskt verktyg i syfte att uppnå positiva uppfattningar av en stad bland invånarna samt attrahera de som vill bosätta sig på, investera i eller besöka platsen. Evenemang och festivaler har visat sig vara populära strategier ämnade att skapa mervärde i värdstadens samhälls- skikt, som bidrar till det varumärke och den image som önskas. LÄS MER
5. The involvement of a university as a stakeholder in the place branding process. Case:Jönköping Science City
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Strategic place branding has gained increased recognition lately, both scholarly and inpractice. Because of globalization, cities are today constantly competing with othercities all over the world. Therefore it is today important for a city to communicate animage that is distinguished from others. LÄS MER