Sökning: "stärka klassen"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden stärka klassen.
1. Att stärka elevernas matematiska självförtroende och minska matematikängslan : lärares syn på sitt pedagogiska ledarskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa kunskap om hur lärare uppmärksammar matematikängslan och lågt matematiskt självförtroende hos sina elever och anpassar sitt pedagogiska ledarskap utifrån det. Matematikundervisningen kan komma att spela en stor roll i en individs liv och påverka allt från mående under skoltiden till framtida yrkesval. LÄS MER
2. "Då kan man säga att man har två hjärnor i stället för en" : Lågstadielärares och elevers syn på samarbete vid berättelseskrivande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna empiriska studie undersöker elevers och lärares upplevelser och erfarenheter av elevsamarbete i lågstadiet. Empirin består av intervjuer med 19 elever och 3 klasslärare som samlades in i samband med att eleverna ombads skriva en berättelse i par. LÄS MER
3. Diversifying a Real Estate Portfolio Through Infrastructure Investment : An Interview Study of Opportunities and Challenges in the Nordics
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Since the financial crisis infrastructure has become an increasingly attractive asset class for investors, especially among financial institutions, who recognize the value of diversification opportunities within infrastructure. In parallel with the emergence of infrastructure as an investable asset class, the global financial turbulence has generated even greater incentives for investors to diversify their portfolios with infrastructure, as the asset class exhibits characteristics to navigate in a more challenging economic environment. LÄS MER
4. Grundskollärares syn på undervisning av elever som ligger i gråzonen mellan grundskola och grundsärskola : Det viktiga är att de hela tiden går framåt och utvecklas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur lärare som arbetar i grundskolan ser på sin undervisning av elever som befinner sig i gråzon och vilket stöd de använder sig av i undervisningen. Elever som befinner sig i gråzon innebär att eleverna har inlärningssvårigheter men de har inte diagnosen intellektuell funktionsnedsättning och därmed inte har rätt till grundsärskolan som skolform. LÄS MER
5. Den konkurrenskraftiga sköna gröna staden : En ideologikritisk studie om grönstrukturers roller inom nyliberalt planeringsideal i södra Hyllie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka urbana grönstrukturers roller vid nyliberal planering. Detta undersöktes genom en kvalitativstudie av plandokumentet för stadsutvecklingsprojektet södra Hyllie i Malmö. LÄS MER