Sökning: "stärka självkänsla förskoleklass"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden stärka självkänsla förskoleklass.

  1. 1. Du är unik - så ska det vara och så ska det kännas! : En kvalitativ studie om förskollärares tankar kring barns självkänsla i förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sara Hillman; Hanna Falk; [2014]
    Nyckelord :självkänsla; självförtroende; trygghet; förskoleklass; förskollärare;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka verksamma förskollärares tankar kring barns självkänsla i förskoleklass. Det vi lägger fokus vid är vad förskollärarna anser känneteckna låg respektive god självkänsla hos barnet, samt hur de arbetar med att stärka barnens självkänsla. LÄS MER

  2. 2. Rörelseglädje : Hur förskollärare arbetar för att locka fram rörelseglädjen hos barn i förskoleklass.

    M1-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Julia Fransson; Amanda Knutsson; [2013]
    Nyckelord :Joy in the freedom of movement; nursery class; physical activity.; Rörelseglädje; förskoleklass; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Julia Fransson och Amanda Knutsson Rörelseglädje Hur förskollärare arbetar för att locka fram rörelseglädjen hos barn i förskoleklass. Antal sidor: 28 _______________________________________________________________________ Syftet med denna uppsats är att undersöka hur förskollärare i förskoleklass planerar och arbetar för att skoldagen ska innehålla fysisk aktivitet där alla barn inspireras och känner rörelseglädje. LÄS MER

  3. 3. Hur arbetar man med drama i grundskolans tidigare år?

    C-uppsats,

    Författare :Annette Lindh; Åsa Forsberg Klaverud; [2011]
    Nyckelord :drama; kreativitet; estetik; sociokulturellt persp;

    Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteSyftet med detta arbete är att beskriva och undersöka om och i så fall på vilka sätt pedagoger i grundskolanstidigare år använder sig av drama i sin undervisning. Dessutom undersöks vilka åsikter samt föresatser sompedagogerna har när det gäller drama och gestaltning som en alternativ inlärningsmetod utifrån teorier ominlärning och dramapedagogik, samt deras inställning till lek och lärande i skolan. LÄS MER

  4. 4. Musik med mening : FMT som stöd i barns utveckling vid skolstart

    M1-uppsats, Karlstads universitet; Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Inga-Lena Nilsson; [2009]
    Nyckelord :FMT-metoden; musikterapi; MUISK; förskola; förskoleklass; grundskola;

    Sammanfattning : Barn föds med olika förutsättningar för inlärning. Med MUISK och/eller FMT kan man redan före skolstart se vilka barn som kan komma att behöva extra stöd vid läs- och skrivinlärning och i ett tidigt stadium erbjuda FMT. LÄS MER