Sökning: "stärka varumärket"
Visar resultat 11 - 15 av 184 uppsatser innehållade orden stärka varumärket.
11. Kristiders påverkan på restaurangverksamheters överlevnad : En kvalitativ studie om ett urval restaurangers arbete med innovativ marknadsföring för att utmana Covid19
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På grund av pandemin var det många företag som fick ställa om sina verksamheter för att överleva vilket har lett till stora nivåer av innovationskraft, inte minst inom marknadsföring. Innovativ marknadsföring beskrivs som påhittig samt förnyande och handlar om att gå utanför boxen för att generera ett högre kundvärde och bli mer konkurrenskraftig. LÄS MER
12. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER
13. SHL-klubbarnas hantering av relationer under pandemin : En kvalitativ studie kring SHL-klubbarnas användning av relationsmarknadsföring under covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Inledning - Covid-19-pandemin påverkade världen kraftigt och därmed även SHL och klubbarna som ingår i ligan. Tidigare forskning påvisar att en välfungerande relationsmarknadsföring kan motverka effekterna av en kris för företag, och därmed ämnar studien att fylla de forskningsgap som vi har identifierat. LÄS MER
14. Country of origin och dess påverkan på brand equity : En kvantitativ studie ur konsumentens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Ett starkt brand equity är essentiellt för ett varumärkes framgång. Att inkludera varumärkens country-of-origin i marknadsföringsstrategier har blivit ett sätt att stärka konsumentens uppfattning av varumärket. Forskning visar dessutom på att country-of-origin påverkar äldre konsumenter mer än yngre konsumenter. LÄS MER
15. Interaktivitet - vägen till framgång : En fallstudie av marknadskommunikativa strategier förvarumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien är en fallstudie av Matilda Djerf och Djerf Avenue´s marknadskommunikativa strategier på Instagram. Syftet med studien är att undersöka vilka kommunikativa strategier Matilda och Djerf Avenue använder sig av för att bygga upp Djerf Avenue’s varumärke på Instagram. LÄS MER