Sökning: "stärka varumärket"

Visar resultat 41 - 45 av 184 uppsatser innehållade orden stärka varumärket.

  1. 41. Vem inkluderas i en breddad rekrytering? - En kritisk fallstudie av två svenska universitets rekryteringskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Helga Haavisto; Lisa Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; breddad rekrytering; snedrekrytering; rekryteringskommunikation; inkluderande kommunikation; varumärkeskommunikation; universitet; studenter; Social Sciences;

    Sammanfattning : I en föränderlig samtid måste universitet arbeta strategiskt med kommunikation, dels för att stärka sin position i konkurrens med andra lärosäten och dels för att möta externa krav. Universitet anammar i större utsträckning ett marknadsföringslikt tänk och blir allt mer medvetna om det egna varumärket. LÄS MER

  2. 42. Attraktionen hos rekrytering- och bemannningsföretag : "Människor väljer sina varumärken på samma sätt som de väljer sina vänner"

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emma Sjölund; Elina Landqvist; Gabriella Lodin; [2018]
    Nyckelord :Human resource management; rekrytering; rekryteringsprocess; rekryteringskanaler; employer branding; employer attractiveness; employer image; rekrytering- och bemanningsföretag.;

    Sammanfattning : Background: Hiring the right people requires a well-executed recruitment process. How candidates choose a company is determined mainly by the company's reputation. To attract the best candidates, companies must work long-term with employer branding as well as to be aware of what attracts the prominent generation. LÄS MER

  3. 43. Social hållbarhet i fastighetsbranschen - vad innebär det och var ligger lönsamheten?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Vivianne Zhong; Ebba Gårdmark; [2018]
    Nyckelord :Social hållbarhet; samhällsbyggnad; lönsamhet; mätbarhet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Social Sustainability is frequently used in different contexts within the real estate industry, although there sometimes are uncertainties about the definition of the term. The purpose of this study is to concretize the term social sustainability in the perspective of the real estate sector and to identify how companies can profit from working with it. LÄS MER

  4. 44. Ett modernt sätt att vinna poäng : Hållbarhetsredovisning i svenska elitfotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Jacob Cronhag; Mattias Pilebäck; [2018]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Sustainability; CSR; Citizenship; Football Clubs; Legitimacy; Allsvenskan; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhet; CSR; Samhällsengagemang; Fotbollsklubbar; Legitimitet; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Svensk fotboll är den största folkrörelsen i Sverige och engagerar miljontals människor varje år. Elitklubbarna lägger stora resurser på hållbarhetsarbete i olika former för att ge tillbaka till samhället, och stärka den egna klubben. LÄS MER

  5. 45. Kommunikation av det kommunala hållbarhetsarbetet : en fallstudie av Växjö kommun

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Axel Frejd; Isabella Viman; [2018]
    Nyckelord :miljöarbete; grön marknadsföring; kommunal verksamhet; kommunikation;

    Sammanfattning : To promote sustainable development is a vital aspect of ensuring a safe and enduring future for our world. In efforts to increase the global commitment he UN has set 17 goals for the sustainability work of its member states. In the Swedish public sector these goals have been incorporated at different levels of control. LÄS MER