Sökning: "stödstrukturer inom skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden stödstrukturer inom skolan.

  1. 1. ”Man ska inte heller stånga sig blodig till att alltid göra allting digitalt” : En kvalitativ intervjustudie med grundskollärare i årskurs 1-3 om deras erfarenheter och uppfattningar av digitala och analoga verktyg vid dialogisk högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Anna-Lena Prager; [2023]
    Nyckelord :Dialogisk högläsning; Läsförståelse; Digitala verktyg; Analoga verktyg; Årskurs F-3;

    Sammanfattning : Den dialogiska högläsningen har en stor betydelse för språkutvecklingen. Undervisningen utvecklas konstant och skolan får tillgång till allt fler digitala verktyg. LÄS MER

  2. 2. Speciallärarens roll i förhållande till specialiseringen grav språkstörning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Widegren Lantto; [2019]
    Nyckelord :Kunskapskrav; speciallärare; specialpedagogiska perspektiv; språkstörning; yrkesroll;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractWidegren Lantto, Helena (2019). Speciallärarens roll i förhållande till specialiseringen grav språkstörning. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Kunskaper, utmaningar och anpassningar- En studie om generell språkstörning ur ett elev-, lärar- och specialpedagogperspektiv

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annika Ericson Hallström; Jeanette Morän; [2018]
    Nyckelord :Anpassningar; Generell språkstörning; Kommunikation; Lärande; Relationer; Samarbete;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Ericson Hallström Annika & Morän Jeanette (2018). Kunskaper, utmaningar och anpassningar – En studie om generell språkstörning ur ett elev-, lärar- och specialpedagogperspektiv. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Möjligheter, begränsningar och framtid En intervjustudie av fyra elever med språkstörningMöjligheter, begränsningar och framtid En intervjustudie av fyra elever med språkstörningMöjligheter, begränsningar och framtid En intervjustudie av fyr

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Marie Carlström; Catrin Lindehag Ahlqvist; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Språkstörning är en komplex diagnos som innefattar olika språkliga delar som eleven kan ha svårigheter inom. Svårigheter att förstå och kommunicera för med sig att eleven ofta hamnar i konflikt med sin omgivning, eller drar sig undan, vilket påverkar elevens hela skol- och livssituation. LÄS MER

  5. 5. Vad i undervisning genom problemlösning i grupp har forskning visat påverkar elevers matematiska förmågor?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Linda Danielsson; Karin Sternefors; [2017]
    Nyckelord :Mathematic skills; teaching methods; mathematics; problem solving; group; Matematiska förmågor; undervisningsmetoder; matematik; problemlösning; grupp;

    Sammanfattning : Problemlösning inom matematikundervisning är något som har blivit mer uppmärksammat under de senaste decennierna. Även i den svenska läroplanen för grundskolan har problemlösning fått en större plats och är en av de fem matematiska förmågor som elever ska få möjlighet att utveckla i skolan. LÄS MER