Sökning: "stödteam"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet stödteam.

  1. 1. Framgångsfaktorer för några centrala stödteam i arbetet med problematisk skolfrånvaro

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Torbjörn Pihl; [2021]
    Nyckelord :Central support team; support team; mobile team; factors of success; the student in focus; the need of the student; coworking; problematic school absenteeism and empowerment; Centrala stödteam; stödteam; mobila team; framgångsfaktorer; eleven i centrum; elevens behov; samverkan; problematisk skolfrånvaro och empowerment;

    Sammanfattning : De centrala stödteamen som studerats i denna studie är ett komplement till den lagstadgade verksamheten i sina respektive kommuner i arbetet med elever som utmanar i skolan och /eller är i problematisk skolfrånvaro. De studerade teamen arbetar på uppdrag av socialförvaltningen, Barn och ungdomsförvaltningen eller en kombination av de båda. LÄS MER

  2. 2. "En viktig j*vla studie" : En fenomenologisk intervjustudie av hur pedagoger organiserar arbetet med barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jenny Karlsson; Sandra Berglund; [2019]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; förskola; samtalsintervju; specialpedagogik; fenomenologi;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet var att undersöka hur pedagoger upplever att processen med barn i behov av särskilt stöd ser ut från ett upptäckande till en eventuell stödinsats och uppföljning. Sammanlagt intervjuades sex förskollärare och fyra barnskötare på fyra olika förskolor. LÄS MER

  3. 3. LUFT : barnperspektiv på utvecklingsarbetet BUSS

    Magister-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Therése Hognert; Sonja Holmlund; [2005]
    Nyckelord :Humanities and religion; HUMANIORA OCH RELIGIONSVETENSKAP; Barnperspektiv; kvalitativ studie; hermeneutik; symbolisk interaktionism; kunskapssociologi; utvecklingsarbetet BUSS; kommunala insatser; särskilda behov;

    Sammanfattning : In 2002 the Norrköping municipality decided to establish a number of supportive teams and one teaching group with the purpose of developing alternative supporting efforts for children with social problems. This development work came to be called BUSS. LÄS MER