Sökning: "störande budskap"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden störande budskap.
1. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER
2. Är detta din genuina åsikt? : En kvalitativ studie om hur förtroende för influencers påverkas av betalda reklamsamarbeten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Influencers är ett relativt nytt begrepp och en yrkeskategori som har haft en stark framväxt under de senaste åren. Influencers anses av många vara en lösning för företag att hantera kommunikation via sociala medier då åsikten från en tredje part ofta betraktas som en viktig, pålitlig, autentisk och effektiv kanal där budskap kan kommuniceras ut till kunder genom bruset (Sandberg & Martínez 2017, s. LÄS MER
3. Privathet, trygghet och sällskap - En litteraturstudie om patienters och sjuksköterskors upplevelser av enkel- och flerbäddsrum
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Miljön är viktig för patientens välmående och möjlighet att påverka denna genom personcentrerad vård har visat sig ha positiva effekter på tillfrisknandet. Kvantitativ forskning i enkel- och flerbäddsrum visade att patienter och sjuksköterskor i högre utsträckning föredrog enkelrum. LÄS MER
4. REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: 18 126 Nyckelord: Riktad reklam, Facebook, Instagram, integritet, övervakning, sociala medier, riktad marknadsföring Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användare av sociala medier upplever den riktade reklamen ur ett integritetsperspektiv. Teori: Studiens teoretiska ramverk innehåller teori och tidigare forskning om övervakning, integritet, reklam och användning av sociala medier. LÄS MER
5. Maximal kommunikation genom minimalism
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Det är inte alltid den lättaste uppgiften för en grafiker att få fram en bild som både ska innehålla ett kraftigt budskap men som samtidigt ska vara utformat på ett sätt som får mottagaren att stanna upp för att verkligen ta in bilden. Det finns tendenser bland folk att undvika bilder som tar upp viktiga frågor som egentligen drabbar oss alla. LÄS MER