Sökning: "stadium konkurrens"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden stadium konkurrens.
1. A maturity Assessment for Strategic and Sustainable Sourcing : A case study of a Swedish IT consultancy firm
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In recent years, the purchasing volume, measured as the percentage of a company's total turnover, has grown substantially and the competition expands over supply chains and external parties. As a result of this, the process of procuring goods and services provides businesses with the opportunity to add value through efficient strategies, resulting in excellent control over the sourcing process. LÄS MER
2. Fostering Proactiveness in Data-Driven Matrix Organizations : A Study of Alfa Laval's Distribution Center in Tumba
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Globalization has increased the complexity of the business world, as it adds new dimensions to companies’ operations, such as global suppliers and customers, and competition from global actors. To handle the complexity, companies are pressured to become more data-driven to be able to measure and align their operations, and create possibilities for efficiency and competitiveness [Skjott-Larsen etal. LÄS MER
3. Light, temperature and competition : understanding the causes for climate-driven regime shifts in arctic marine benthos
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Luft-, vatten- och landskapsläraSammanfattning : In the Arctic, shallow sea-floor communities have been documented to shift abruptly from an invertebrate-dominated state to a state with high macroalgal abundance. Climate warming, resulting in increased water temperatures and decreased sea ice cover, could trigger such regime shifts in benthic ecosystems, but the underlying mechanisms are not clear. LÄS MER
4. Att skapa kundvärde online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har så gjort de senaste åren. Allt fler företag väljer att etablera sig online, vilket har lett till hård konkurrens på marknaden och svårigheter att differentiera sig. LÄS MER
5. Multi-arenor : Inverkan på turismnäringen- flöden- och symboliska värden
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Idrottsarenor, och för denna uppsats del, ishockeyarenor, har med åren kommit att få större betydelse än bara den betydelsen den skapar för själva idrottsföreningen och laget som spelar där. Allt fler arenor har fått ett så kallat multi koncept och således blivit multi-arenor. LÄS MER