Sökning: "stadium varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden stadium varumärke.
1. Konsumenters upplevelse gällande uttryckssätt och innehåll i olika varumärkesinlägg på sociala medier
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad det är i sociala mediers innehåll/uttryckssätt som gör att en konsument väljer att följa Stadium_jointhemovement på Instagram. Studien görs i samarbete med Stadium och berör ämnesområdena Marknadsföring, Sociala medier, Varumärkesstrategi och Instagram. LÄS MER
2. Truth or Dare? : An exploration of Opinion Spam’s affect on dimensions of Brand Trust
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Consumer generated product reviews is a tool growing in popularity among e-retailers. On account of its many benefits and as the internet is continuously taking over as a market place this may come as no surprise. LÄS MER
3. Byggnader för arbete och fotboll : Kanal 5, Stockholm. Canon, Solna. Swedbank Stadion, Malmö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : Examensarbetet utgörs av en sammanfattning av tre genomförda nybyggnadsprojekt. Foton, ritningar och skisser visar hur arkitektoniska koncept omsatts från vision till verklighet. Gemensamt för projekten är att målbilden varit inriktad på nytta, identitet och mervärde. LÄS MER
4. Könsstereotyper i sportreklam : Hur påverkar könsstereotyper i reklam konsumenters känslor inför ett varumärke
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Today, we are surrounded by stereotypical representations of gender in advertising. We have chosen to focus on the question: What can the use of gender stereotypes result in and what are the motives for companies not to use gender stereotypes in advertising? The aim is to discuss how and why companies use gender stereotypes in their advertising and what the consequences are. LÄS MER
5. Instagram som mediekanal för varumärkesspridning - en fallstudie av Stadiums selfiekampanj #whatsyourdistance
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Idag publiceras stora mängder bilder, och framförallt selfies, i olika sociala nätverk. Uppsatsensyftar till förstå företags användande av fenomenet selfiekampanjer på sociala medier.Varumärkesspridningen och marknadsföringsstrategin undersöks, dessutom studerasdeltagarnas beteendemönster vid publiceringen av bilder. LÄS MER