Sökning: "staff and fellow students"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden staff and fellow students.

  1. 1. Den sociala barnavården är den mest givande delen av det sociala arbetet : En kvalitativ studie om socialarbetares engagemang inom den sociala barnavården.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Emelyne Nkunzimana; Josefine Johannesson; [2023]
    Nyckelord :social childcare; social worker; commitment; drive; resilience; discretion.; social barnavård; socialarbetare; engagemang; driv; resiliens; handlingsutrymme.;

    Sammanfattning : Den som arbetar inom den sociala barnavården har en betydande samhällsuppgift med olika utmaningar. I Sverige har socialarbetare det yttersta ansvaret att se till att barn växer upp under trygga omständigheter. LÄS MER

  2. 2. Vad formar en pastor? : En intervjustudie av fem nyblivna pastorer inom Equmeniakyrkan om sin pastorsutbildning på Teologiska Högskolan Stockholm

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Emanuel Bratt; [2023]
    Nyckelord :Theological Education; Ministerial Education and Training; Uniting Church in Sweden; Stockholm School of Theology; Holistic formation; Athens-Berlin; Professional Education and Training; Teologisk utbildning; Pastorsutbildning; Equmeniakyrkan; Teologiska Högskolan Stockholm; Holistisk formation; Aten-Berlin; Prästutbildning; Professionsutbildning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker pastorsutbildning och formation genom att intervjua fem nyblivna pastorer inom Equmeniakyrkan om deras upplevelse av vad pastorsutbildningen på THS bidragit till för att formas och förberedas som pastorer. Studien som är kvalitativ och abduktiv relaterar teoretiskt till Benjamin Blooms kognitiva, affektiva och psykomotoriska lärandedomäner som översätts till pastoral kontext för jämförelse av vad utbildningen bidragit till, samt till David Kelseys Aten-Berlin-begrepp för att jämföra pastorernas utbildningsideal med pastorsutbildningens utbildningsform. LÄS MER

  3. 3. How ICT Impacts the Research Environment : A case study of Makerere University

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för visuell information och interaktion

    Författare :Anita Mugenyi; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In 2000 SIDA began a research cooperation with Makerere University in Uganda after it was found to be the centre of research activity in the country. The lack of Information and Communication Technology, ICT, was pointed out as a factor to the weak research and training and by adding the presence of ICT facilities, it was believed that the research environment could be improved drastically. LÄS MER

  4. 4. Litar de på min kompetens? : En bra dialog och lagom mycket föräldrainflytande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Cecilia Pettersson; [2019]
    Nyckelord :preschool; competence; relationship; collaboration; influence; communication; förskola; kompetens; relation; samarbete; inflytande; kommunikation;

    Sammanfattning : This essay is based on three self-experienced stories that shares the problem of parents showing a lack of trust in my experience and competence (as a teacher). The first story highlights how the parents have opinions regarding what outdoor clothes a child is wearing just by seeing a photo in the preschools blog. LÄS MER

  5. 5. MULTIVARIATE ANALYSIS OF FACTORS ASSOCIATED WITH STUDENT’S EXPERIENCES OF BEING BADLY TREATED, HARASSED AND DISCRIMINATED - A SECONDARY ANALYSIS OF THE MALMÖ UNIVERSITY STUDENT HEALTH SURVEY

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Natalie Ristic; [2017]
    Nyckelord :Discrimination; Harassment; Multivarate analysis; Victimization;

    Sammanfattning : International and national reports and research have shown that between 12-75 % of the students at universities have experiences of being badly treated/humiliated, harassed or discriminated by staff or fellow students, at least once during their university studies. A newly published report by Malmö university is of importance because this report includes a broader range of variables that have a connection with experiences of being badly treated, harassed or discriminated. LÄS MER