Sökning: "staffing and recruitment industry"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden staffing and recruitment industry.

  1. 1. Transaktionellt och transformativt ledarskap : En kvantitativ studie om ledarskapsstilens påverkan på anställdas motivation i arbetet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Amanda Feretti; Elin Folkesson; [2023]
    Nyckelord :Transactional leadership; transformative leadership; leadership styles; motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; employee motivation; work motivation; job motivation; Transaktionellt ledarskap; transformativt ledarskap; ledarskapsstilar; motivation; inre motivation; yttre motivation; medarbetares motivation; arbetsmotivation; jobbmotivation;

    Sammanfattning : Ständig forskning pågår kring begreppet ledarskap i relation med andra viktiga delar som inkluderas i ledarskapet. Tidigare studier har undersökt ledarskapets påverkan på medarbetarnas motivation men resultaten är spretiga och trots omfattande studier tycks forskare inte vara helt överens. LÄS MER

  2. 2. Den där toppkandidaten, den ideala kandidaten, ska komma serverad på ett silverfat : Om kundföretagets ibland ouppnåeliga förväntningar på konsultchefen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Ida Ingeström; Emily Tähtinen; [2023]
    Nyckelord :Staffing industry; consultancy manager; client company; collaboration; challenges; emotional labor; demand-control-support; Bemanningsbranschen; konsultchef; kundföretag; samarbete; utmaningar; emotionellt arbete; krav-kontroll-socialt stöd;

    Sammanfattning : Konsultchefer har en komplex arbetssituation på många sätt. De agerar både som chefer till sina konsulter och som en form av servicepersonal gentemot kundföretag. Just relationen mellan konsultchefer och kundföretag är ett relativt outforskat ämne och det är därför relevant att utforska vidare. LÄS MER

  3. 3. “De flesta övre medelåldersmän har no fucks to give’’ : En kvalitativ studie om kvinnliga rekryterares perspektiv på samarbetet med kvinnliga respektive manliga kunder

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Saga Berglind; Amelia Johansson; [2023]
    Nyckelord :Female recruiter; gender; staffing industry;

    Sammanfattning : Since women started working alongside men, there have been expectations of how men and women should act in work life. A factor that has a crucial impact where men and women end up in their working life is the recruitment process. LÄS MER

  4. 4. Konsultchefers samledarskap : Inom bemanningsföretag i Jönköping

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Olivia Ingman; Hana Kelmendi; [2020]
    Nyckelord :Consultant manager; co-leadership; shared leadership; situational leadership; staffing industry; staffing and recruitment company; Konsultchef; samledarskap; delat ledarskap; situationsanpassat ledarskap; bemanningsbranschen; bemanningsföretag;

    Sammanfattning : Bemanningsbranschen är en växande bransch som präglas av en speciell trepartsrelation mellan konsultchef, kund och konsult. Inom denna trepartsrelation formas ett samledarskap mellan konsultchef och kund som tillsammans har ett delat ansvar över en eller flera konsulter. LÄS MER

  5. 5. IC (Intellectual Capital): Organisationers osynliga värde : En studie om redovisning av intellektuellt kapital inom rekryterings- och bemanningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Emil Norlin; [2020]
    Nyckelord :Intellectual capital; IC; human capital; structure capital; relational capital; recruitment and staffing industry; content analysis; annual report.; Intellektuellt kapital; IC; humankapital; strukturkapital; relationskapital; rekryterings- och bemanningsbranschen; innehållsanalys; årsredovisningar.;

    Sammanfattning : I dagsläget finns det ett stort gap mellan det bokförda värde till vilket organisationer värderar sina tillgångar och det marknadsvärde till vilket organisationerna är värderade. Vad detta osynliga värde består av kan delvis beröra något som teoretiker och praktiker kommit att kalla intellektuellt kapital (IC). LÄS MER