Sökning: "stages of change-model"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden stages of change-model.

  1. 1. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Karbassi; Hanna Derring; Anastasia Elisabeth Nordin; [2023]
    Nyckelord :Organizational change management; communication communication strategies; Organisatorisk förändringsledning; kommunikation kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER

  2. 2. Is Covid-19 a blessing in disguise for young people and their personal finance?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hugo Wirén; Philip Ågerup; [2023]
    Nyckelord :Decision making; change of behavior; overconfidence; Covid-19; stock market crash; herding behavior; young investors; blessing in disguise; financial literacy;

    Sammanfattning : The global pandemic of Covid-19 led to a crisis of not only fatal impact but financially. The stock market experienced one of its biggest market crashes ever and the young investors of our generation experienced something that they could never imagine. LÄS MER

  3. 3. Ett hållbart budskap -Livsmedelsverkets kommunikation via Instagram om kostens betydelse för klimat och miljö

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Britt-Marie Ek; Lisa Jonsson; Malin Ljunggren; [2021-08-30]
    Nyckelord :Beteendeförändring; hållbar matkonsumtion; klimat; kommunikation; kost; Livsmedelsverket; matsvinn; miljö; Stages of Change Model;

    Sammanfattning : Matkonsumtionen har stor påverkan på miljö och klimat. Kunskapsökning och beteendeförändringar behövs för att konsumtionen ska bli hållbar. Livsmedelsverket är den myndighet som har i uppgift att ge råd och sprida vetenskapligt förankrad kunskap om hållbara matvanor till konsument. LÄS MER

  4. 4. The E-invoice party is here. Why has nobody been invited? The effects of digitising the invoicing process in a large multinational organisation.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Max Hansson; Melker Schmiedhofer; [2020-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of the case study was to examine the forces for and against change in a multinational organisation. This was done by further exploring the revised accounting change model by exposing it to a different management accounting practice. The focus was on e-invoice adoption in invoice management as a management accounting practice. LÄS MER

  5. 5. Understanding and responding to algorithm : How different age groups reflect and respond to problematic aspects of YouTube’s algorithm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nelli Khorsun; [2020]
    Nyckelord :YouTube; algorithm; user’s perspective; agency; behavioral change.;

    Sammanfattning : YouTube is a global video sharing platform, affecting millions of users daily with its algorithm. With the lack of research on users’ perspectives this study explored: How different age groups reflect and respond to problematic aspects of the YouTube algorithm. LÄS MER