Sökning: "stakeholder management strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 138 uppsatser innehållade orden stakeholder management strategy.
1. En stiftelses dilemma
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER
2. THE ROLE OF VALUE CREATION IN SUSTAINABLE PRODUCT SERVICE SYSTEM IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON LYNK & CO’S SUBSCRIPTION MODEL
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study contributes to the research field of strategic management by increasing the understanding of how value creation motives impact sustainable outcomes of PSS in the automotive industry, through a case study of Lynk & Co’s Product Strategy Team and their subscription model. The study has been conducted with a grounded theory approach, focusing on the exploratory nature of inductive reasoning. LÄS MER
3. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER
4. The Role of Impression Management in Sustainability Disclosure: Enhancing Legitimacy for Financial Institutions
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This study explores the usage of sustainability disclosure in the financial field. Sustainability disclosure has become a relevant practice for companies to display their sustainability commitment, given stakeholder and regulatory pressure in recent years. LÄS MER
5. Contextualising Kotter’s 8-step model to a sustainable digital transformation : A qualitative study from the perspective of organisational change
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : In today's rapidly evolving business landscape, characterized by technological advancements, organisations are placing significant emphasis on digital transformation (DT) to survive. Concurrently, considerations of sustainability impacts have become crucial factors that organisations must take into account. LÄS MER