Sökning: "stamgäster"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet stamgäster.

  1. 1. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  2. 2. Det Reserverade Bordet : En etnologisk studie av maskuliniteter på en sunkbar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Etnologi

    Författare :Sara Bergkvist; [2017]
    Nyckelord :Masculinities; hegemonic masculinities; hegemonic masculinity; class; place; sexuality; body; Maskuliniteter; hegemonisk maskulinitet; hegemonisk maskulinitet; klass; plats; sexualitet; kropp;

    Sammanfattning : Det här är en kandidatuppsats i etnologi som bygger på ett fältarbete bestående av deltagande observationer och åtta intervjuer med stamgäster och personal på en sunkbar i centrala Stockholm. Syftet är att analysera hur olika maskulinitetsformer skapar en manlig stamgästgemenskap och hur detta uttrycks genom sexualitet och klass samt i relation till femininitet. LÄS MER

  3. 3. De närboendes besöksvanor och attityder till naturområdet Stadsliden i centrala Umeå : en kvantitativ enkätstudie med kompletterande kvalitativa intervjuer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Maja Johansson; [2014]
    Nyckelord :tätortsnära skogsområden; urban forest areas;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om det tätortsnära skogsområdet Stadsliden, en knapp kilometer från Umeå stadskärna. Syftet med denna studie är att undersöka attityder och besöksmönster som är kopplade till Stadsliden och hur området kan anpassas bättre till besökarnas önskemål med lämpliga förvaltningsåtgärder så som skogsskötsel, planering och information. LÄS MER

  4. 4. Vardagsgäst får vardagshälsning : En kvalitativ studie om hur mindre svenska fjällhotell uppmärksammar sina stamgäster

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Johansson; Sara Nilsson; [2014]
    Nyckelord :Kundrelationer; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; stamgäster; hotell; fjäll;

    Sammanfattning : Sedan år 1970 har det forskats mycket om relationsbaserad marknadsföringsstrategi som ett substitut för det transaktionsbaserade perspektivet som länge har dominerat marknadsföringen. Nyttan med en relationsbaserad strategi är att den sätter kunden i fokus och arbetar för att behålla de befintliga relationerna istället för att enbart fokusera på det utbyte som sker mellan kund och företag och att skaffa nya kunder. LÄS MER

  5. 5. Den serviceanställdes användande av humor, charm och flirt i kundmötet

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Gustav Andrén; Sara Pettersson; [2009]
    Nyckelord :Humour; Charm; Flirt; Customer interaction; Service provider; Humor; Charm; Flirt; Kundmöte; Service; Serviceanställd;

    Sammanfattning : Abstract   This essay is written to answer the questions of why, how and against who employees in the service sector use humour, charm and flirt in the interaction with their customers. The service management research is quite extensive, but despite this the research partly misses studies around why employees tend to act in certain ways while interacting with their customers. LÄS MER