Sökning: "standardiserad marknadskommunikation"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden standardiserad marknadskommunikation.
1. Marknadskommunikation – hur kulturellt anpassad är den?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna kandidatuppsats behandlar multinationella företags anpassning av sin marknadskommunikation utifrån marknaders kulturella olikheter. Vi fokuserar på ett företags anpassning av marknadskommunikationen i form av direktförsäljning i världen i allmänhet och Sverige, Tyskland och Indien i synnerhet. LÄS MER
2. "Is this some kind of IKEA" : - en semiotisk analys av Clas Ohlsons reklamfilmer i Storbritannien
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats undersöker Clas Ohlsons kommunikativa budskap i utvalda reklamfilmer som visats på brittiskt TV. Med utgångspunkt i teorier rörande kultur och standardiserad eller anpassad marknadskommunikation på en global marknad, syftar uppsatsen till att komma närmare ett svar huruvida Clas Ohlsons reklambudskap i form av TV-reklamfilmer är tillräckligt tydliga för den relativt nya marknaden Storbritannien, eller om det faktum att de är översatta kopior av de svenska versionerna, kan ha bidragit till den uteblivna framgångssagan. LÄS MER
3. Köpbeteende på mogna konsumentmarknader : – En studie av generationerna Y samt 55 plus
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : A segmented market, according to traditional methods, appears increasingly difficult in mature consumer markets. A common explanation is that the mature markets are often characterised by over-supply which results in a great variety of choices for the consumer. LÄS MER
4. Visuell kommunikation i kinesisk kultur - en tolkningsfråga
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För västerländska företag som etablerar sig på den kinesiska marknaden kan kulturskillnader göra det svårt att nå kinesiska konsumenter med standardiserad global marknadskommunikation. Kultur- och språkskillnader bidrar till att reklambudskap kan tolkas annorlunda i Kina. LÄS MER