Sökning: "standardisering marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden standardisering marknadsföring.
11. Internationella skillnader i ledarskapet? : En studie av svenska snabbmatsrestaurangers överlevnad på en marknad som präglas av stordriftsfördelar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Internationella företag med stordriftsfördelar har klarat sig bäst under lågkonjunktur och andra ekonomiskt svåra situationer. Globaliseringen har lett till en homogen marknad och en ökad standardisering, kvalitet och känslor spelar i och med det en allt större roll. LÄS MER
12. Kommunikationen av ett internationellt varumärke -En studie om IKEA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
13. Standardisering och upplevelser i globaliseringens spår: Vad betyder utvecklingen för galleriorna
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Some theorist, like George Ritzer and Max Weber, claim that everything has its optimal process and that all companies therefore will strive towards standardization. Researchers like Paco Underhill and Pine & Gilmore on the other hand, claim that an increasingly global competition forces businesses to focus more on consumer demands, experiences and differentiation. LÄS MER
14. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN : En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER
15. Räcker Svenskheten Till? : En studie i svenska företags användning av svenskheten som differentieringsverktyg vid en utlandsetablering
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Sverige är i ekonomiska sammanhang ett litet land, en begränsad hemmamarknad tvingar företag utomlands för att möjliggöra en expansion. Sverige är internationellt känt som en designnation och uttrycken ”Swedish Grace” samt ”Swedish Modern” har blivit synonymt med kvalitet, säkerhet och nytänkande. LÄS MER