Sökning: "standardisering marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden standardisering marknadsföring.
16. Anpassning vs. Standardisering : Fallstudie av Björn Borgs marknadsföringsstrategi på en utländsk marknad
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : När ett företag väljer att etablera sig på en utländsk marknad är valet av marknadsföringsstrategier av stor betydelse och rätt beslut kan leda till stora konkurrensfördelar. Ett grundläggande beslut måste fattas omgående om företaget ska använda sig av en standardiserad marknadsföringsstrategi eller anpassa den till varje specifik marknad. LÄS MER
17. Fem chefers vardag ur ett hälsoperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats är att beskriva fem chefers vardag samt att diskutera och problematisera denna ur ett hälsoperspektiv. De frågeställningar som behandlas i uppsatsen är: • Hur beskriver cheferna sin vardag? • Är den vardag som beskrivs förenlig med hälsa över tiden? Metod Fem chefer, tre kvinnor och två män, intervjuades under 45-60 minuter om hur det är att vara chef. LÄS MER
18. "Same, same but different" -En studie om varför svenska företag väljer att anpassa eller standardisera sin marknadsföring
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka tänkbara orsaker till skillnader och likheter i svenska konsumentföretags val att anpassa och/eller standardisera sin marknadsföring till den amerikanska marknaden, samt därefter undersöka om dessa orsaker har ett samband med hur och om företagen väljer att använda sig av sitt svenska ursprung som marknadsföringsmedel.. LÄS MER
19. Förändringar på bilmarknaden : Nya förutsättningar för konsumenter och återförsäljare
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det har arbetet handlar om hur återförsäljares och konsumenters förutsättningar har och kommer att ändras långsiktigt på bilmarknaden. Fokus ligger på den svenska marknaden. LÄS MER
20. Kulturens inverkan på lokal marknadsföring i ett globalt företag McDonald's i Frankrike
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att visa att teoretikernas användning av McDonald's som paradexemplet för globak standardisering av marknadsmixen inte är helt rättfärdigat. För att illustrera detta har jag använt mig av McDnald's i Frankrike. LÄS MER